Skip to main content

Nowe narzędzie Steam analizuje konto i podpowiada, jakie gry kupić

Po co szukać samemu, skoro jest sztuczna inteligencja?

Valve wprowadziło na swojej platformie tzw. Steam Labs, czyli szereg eksperymentalnych narzędzi, służących poprawie jakości korzystania ze sklepu - między innymi przy użyciu uczenia maszynowego, czyli sztucznej inteligencji.

Steam Labs to aktualnie trzy funkcje. Dzięki Micro Trailers po najechaniu kursorem na wybraną grę, platforma wyświetla sześciosekundowy zwiastun, prezentując kilka szybkich ujęć. Pomysł polega na tym, aby w jak najkrótszym czasie zorientować się, czym jest dana produkcja.

Nie wszystkie gry mają aktualnie swoje wersje krótkich zwiastunów - wybieramy z zaproponowanych kategorii

Interactive Recommender to wspomniane już narzędzie, które podpowiada użytkownikowi, którymi grami powinien się zainteresować. Sztuczna inteligencja analizuje bibliotekę użytkownika, czas spędzony w konkretnych tytułach, ale też doświadczenia „wielu milionów pozostałych graczy na platformie”.

Podczas korzystania z narzędzia możemy ustalić, czy system ma proponować bardziej popularne czy niszowe gry, a także nowsze lub starsze. Ponadto opcja wykluczenia lub pokazania wyłącznie produkcji z konkretnym tagiem.

SI wykonuje pracę za nas, ale mamy kilka opcji dostosowania kryteriów

Jest jeszcze Automatic Show, czyli wygenerowany przez sztuczną inteligencją dzienny, półgodzinny pokaz, prezentujący gry z różnych kategorii: między innymi nowości, popularne produkcje czy bestsellery. Wszystko w akompaniamencie muzyki i z dynamicznymi scenami na podzielonym ekranie.

Sposób prezentacji przypomina nieco „mikrozwiastuny”

Valve zaznacza, że wciąż pracuje nad narzędziami, a z niektórych funkcji może w przyszłości zrezygnować.

Źródło: Valve

Zobacz także