Nowe odsłony Call of Duty będą powstawały przez trzy lata, premiery nadal co rok
Sledgehammer dołącza jako trzecie studio.
Twórcy kolejnych odsłon popularnej serii Call of Duty otrzymają więcej czasu na prace - Activision zmieniło cykl produkcyjny, a każda gra będzie teraz powstawać przez trzy lata, a nie jak dotychczas - przez dwa.
Aby upewnić się, że nowe odsłony są gotowe na coroczną premierę, do dwójki dotychczasowych deweloperów - Infinity Ward i Treyarch - dołączy Sledgehammer Games, które w przeszłości wspomagało między innymi tworzenie Modern Warfare 3.
Informacje ogłoszono podczas konferencji z inwestorami, zorganizowanej po ogłoszeniu najnowszych wyników finansowych przez Activision. „To da naszym projektantom więcej czasu na innowacje w każdym tytule. Jednocześnie, twórcy zawartości będą mogli skupić się bardziej na DLC i mikro-DLC, które stały się ważnym źródłem przychodów i pozwalają podtrzymać zainteresowanie graczy” - mówił szef Activision Publishing, Eric Hirshberg.
„Nasze zespoły będą też mogły przeznaczyć więcej czasu na dopracowywanie szczegółów, upewniając się, że fani za każdym razem otrzymują jak najlepszą produkcję.”
Sledgehammer Games powstało w 2009 roku, a założyciele firmy odegrali ważną rolę przy Dead Space w Visceral Games, pracując jeszcze w Electronic Arts. Wnioskując po dotychczasowym kalendarzu wydawniczym, gra z serii Call of Duty od Treyarch ukaże się w 2015 roku, później kolej na Infinity Ward, a za tegoroczną odsłonę odpowiada właśnie Sledgehammer.
„Udowodnili swoje umiejętności w przeszłości, przy Call of Duty: Modern Warfare 3 oraz innych wysokiej klasy produkcjach” - dodał Hirshberg.