Skip to main content

Nowe ujęcia z Horizon Zero Dawn w dzienniku deweloperskim

Twórcy o maszynach.

Twórcy gry akcji Horizon Zero Dawn ze studia Guerrilla Games opublikowali dziennik deweloperski, w którym opisują jeden z najważniejszych elementów produkcji - maszyny.

Materiał wideo obejmuje sporo nowych ujęć z rozgrywki, zarejestrowanych na konsoli PS4 Pro.

Niebezpieczny Thunderjaw

Deweloperzy przyznają w filmie, że bazowe założenia na produkcję - główna bohaterka, bogata roślinność, robo-zwierzęta - to pozostałość bazowego konceptu, który został jednak znacząco rozszerzony wraz z postępami w pracach.

Różnorodna robo-fauna pojawiła się na Ziemi po tajemniczej katastrofie, która przywróciła naszą planetę do prehistorycznych warunków - jeśli nie liczyć właśnie mechanicznych zwierząt.

- Wiedzieliśmy, że mają być fajne i ma ich być dużo, ale nie wiedzieliśmy do końca, jak mają wyglądać - przyznaje dyrektor artystyczny Jan-Bart van Beek. - Cały aspekt majestatycznej natury w połączeniu z bardziej prehistorycznymi istotami przełożył się na bardzo unikatowy świat.

Zobacz: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja

Twórcy chcą, by gracze mogli ocenić rodzaj ataków danego robota wyłącznie poprzez obserwowanie jego zachowania czy sposobu poruszania się.

Jeden z prezentowanych gatunków - Shellwalker - opisywany jest jako „chodząca skrzynia ze skarbami". Aby zdobyć przenoszony na grzbiecie sprzęt, musimy najpierw zniszczyć specjalne zaczepy na grzbiecie potwora. Jest i wielki mechaniczny krokodyl, czyli Snapmaw. Tego delikwenta znajdziemy na terenach ze zbiornikami wodnymi.

Zobacz na YouTube

Za pomocą swojej włóczni, główna bohatera - Aloy - może przeprogramować niektóre maszyny, by na przykład zdobyć wierzchowca i pomocnika w walce lub też - wzorem Assassin's Creed - odblokować fragment mapy po wspięciu się na wysokiego dino-robota.

Horizon Zero Dawn ukaże się 28 lutego, tylko na PS4.

Zobacz także