Skip to main content

Nowoczesna architektura w Minecraft dzięki modom i ray tracingowi

Wymagający fotorealizm.

Twórca modyfikacji Umosea zaprezentował w materiale wideo swoje najnowsze dzieło z gry Minecraft - fotorealistyczne budynki mieszkalne stworzone przy aktywnym path tracingu, czyli odmianie ray tracingu..

Zaawansowana technika oświetlenia w połączeniu z teksturami o wysokiej rozdzielczości oferuje efekty, które sprawiają, że prezentowane sceny możnaby przypisać współczesnej produkcji powstającej chociażby na Unreal Engine 4.

Autor unowocześnił także tekstury roślinności - na drzewach możemy dostrzec realistycznie wyglądające liście, pozbawione charakterystycznych dla Minecrafta pikseli.

Zobacz na YouTube

Umosea zdecydował się na nowoczesny styl architektury, stawiając na ostre kąty. Takie rozwiązanie idealnie pasuje do gry, w której trudno byłoby zastosować idealne, gładkie łuki czy pofalowane powierzchnie.

Path tracing to technika śledzenia ścieżek opierająca się głównie na odbijaniu promieni świetlnych. Dzięki modom rozwiązanie można dziś przetestować w wielu grach - choćby w GTA 5 czy w pierwszej części serii Crysis. Technika działa w oparciu o system Reshade, który nie wymaga posiadania karty graficznej z serii RTX.

Twórca udostępnia wykorzystane w materiale zasoby dla wszystkich, którzy wesprą go finansowo w serwisie Patreon, gdzie zbiera środki na tworzenie wielu zaawansowanych modów, shaderów i tekstur do Minecrafta. Dostęp do modyfikacji można otrzymać za niecałe 40 zł.

Pierwsza wersja gry ukazała się w maju 2009 roku, a na pełną wersję trzeba było poczekać do 2011 roku. Studio Mojang - obecnie wykupione przez Microsoft - wciąż aktywnie wspiera i rozbudowuje swoje dzieło.

Zobacz także