Nowoczesna architektura w Minecraft dzięki modom i ray tracingowi
Wymagający fotorealizm.
Twórca modyfikacji Umosea zaprezentował w materiale wideo swoje najnowsze dzieło z gry Minecraft - fotorealistyczne budynki mieszkalne stworzone przy aktywnym path tracingu, czyli odmianie ray tracingu..
Zaawansowana technika oświetlenia w połączeniu z teksturami o wysokiej rozdzielczości oferuje efekty, które sprawiają, że prezentowane sceny możnaby przypisać współczesnej produkcji powstającej chociażby na Unreal Engine 4.
Autor unowocześnił także tekstury roślinności - na drzewach możemy dostrzec realistycznie wyglądające liście, pozbawione charakterystycznych dla Minecrafta pikseli.
Umosea zdecydował się na nowoczesny styl architektury, stawiając na ostre kąty. Takie rozwiązanie idealnie pasuje do gry, w której trudno byłoby zastosować idealne, gładkie łuki czy pofalowane powierzchnie.
Path tracing to technika śledzenia ścieżek opierająca się głównie na odbijaniu promieni świetlnych. Dzięki modom rozwiązanie można dziś przetestować w wielu grach - choćby w GTA 5 czy w pierwszej części serii Crysis. Technika działa w oparciu o system Reshade, który nie wymaga posiadania karty graficznej z serii RTX.
Twórca udostępnia wykorzystane w materiale zasoby dla wszystkich, którzy wesprą go finansowo w serwisie Patreon, gdzie zbiera środki na tworzenie wielu zaawansowanych modów, shaderów i tekstur do Minecrafta. Dostęp do modyfikacji można otrzymać za niecałe 40 zł.
Pierwsza wersja gry ukazała się w maju 2009 roku, a na pełną wersję trzeba było poczekać do 2011 roku. Studio Mojang - obecnie wykupione przez Microsoft - wciąż aktywnie wspiera i rozbudowuje swoje dzieło.