Nowości od Apple - podsumowanie konferencji "Unleashed"
Kolejne MacBooki Pro i inne niespodzianki.
Apple przeprowadziło wczoraj konferencję „Unleashed”, na której zaprezentowało szereg nowych produktów. Główną częścią prezentacji były nowe MacBooki Pro, ale nie zabrakło też odświeżonych słuchawek AirPods i zmian w subskrypcji Apple Music.
Kolejna generacja laptopów od Apple trafi do sklepów z ulepszonymi procesorami M1: M1 Pro oraz M1 Max. Według producenta, procesor w wersji Pro jest o 70 proc. szybszy od oryginalnego układu M1, a wariant Max przewyższa jego wydajność czterokrotnie. Obsługiwana ilość pamięci RAM wzrośnie do 32 lub 64 GB.
W kwestii wizualnej, nowe MacBooki Pro zostały znacznie przebudowane. Dostępne będą w rozmiarach 14 lub 16 cali. Ekran to obsługująca szybkie odświeżanie 120 Hz matryca Liquid Retina XDR. Wyświetlacze obu wariantów zawierają teraz znane z iPhone'ów wcięcie notch.
Producent usunął całkowicie dotykowy pasek TouchBar, zastępując go segmentem klawiszy funkcyjnych. Zwiększyła się też liczba dostępnych złącz: nowe laptopy mają 4 gniazda Thunderbolt USB-C, jedno HDMI, jedno gniazdo słuchawkowe, magnetyczny klips MagSafe 3 oraz czytnik kart SD.
Ceny nowych laptopów zaczynają się od 1999 dol. (ok. 7890 zł) za wariant 14 cali oraz 2499 dol. (ok. 9860 zł) za wersję 16-calową.
Kolejną zaprezentowaną nowością jest 3. generacja słuchawek AirPods. Apple wyposażyło je w znany z wersji Pro system odporności na wodę i pot oraz wsparcie dla funkcji Spartial Audio, wprowadzonej w odświeżonej aplikacji FaceTime. Czas pracy na jednym ładowaniu wynosi teraz do 6 godzin, a cena 179 dol. (ok. 706 zł).
Razem ze słuchawkami, producent ogłosił nowy, tańszy abonament Apple Music. Pakiet „Voice Plan”, kosztujący 5 dol. (ok. 20 zł) miesięcznie, będzie pozwalał jedynie poprosić asystenta Siri o odtworzenie konkretnego utworu lub playlisty.
Ostatnim ogłoszeniem były nowe kolory głośnika HomePod Mini: to biały, żółty, pomarańczowy, niebieski i czarny. Cena urządzenia wynosi teraz 99 dol. (ok. 390 zł).