„Nowy” Cyberpunk 2077 na gameplayu. Odświeżony system policji i więcej
Jednostka MaxTac nie ma litości.
Deweloperzy ze studia CD Projekt Red zorganizowali dziś transmisję na żywo, podczas której zaprezentowano część zmian, które trafią we wrześniu do Cyberpunka 2077. Mogliśmy się przyjrzeć m.in. odświeżonemu systemowi pościgów oraz nowym umiejętnościom.
W czasie trwającego ponad godzinę pokazu zobaczyliśmy w akcji sporo zapowiadanych już elementów. Zaczynając od prawdopodobnie najbardziej wyczekiwanej kwestii: odświeżony system policji raz jeszcze oparto na rozwiązaniach znanych z serii Grand Theft Auto. Stopień zaangażowania służb pozostanie zależny od naszych działań: im więcej przestępstw popełnimy, z tym większym oporem będziemy musieli się zmierzyć.
Fragment poświęcony pościgom rozpoczyna się w okolicy 53 minuty nagrania. Niestety grający postanowił zacząć prezentację od napaści na funkcjonariusza na służbie, przez co automatycznie zdobył cztery gwiazdki. Policja Night City wytoczyła więc najcięższe działa w postaci specjalnej jednostki MaxTac. Przeciwnicy są niezwykle agresywni i z pewnością nie dadzą graczowi szans na wyższym poziomie trudności.
Dostaliśmy też krótki wgląd w drzewko umiejętności Relic, a więc nową ścieżkę rozwoju postaci. Wygląda na to, że otrzymamy całkiem szeroki wachlarz ulepszeń większości rodzajów wyposażenia. Dla przykładu, jedna z umiejętności pozwoli wykonać potężny skok połączony z atakiem przy pomocy podręcznych ostrzy. Nie zabraknie też opcji błyskawicznego umknięcia przeciwnikom lub wyszukiwania oraz wykorzystywania ich słabych punktów.
Przypomnijmy, że dodatek Phantom Liberty zadebiutuje już 26 września na PC, PS5 i Xbox Series X/S. Większość zapowiadanych atrakcji (a więc także walka z pojazdów, odświeżone drzewko umiejętności i lepsza sztuczna inteligencja przeciwników) trafi także do podstawowej wersji gry w ramach darmowej aktualizacji 2.0.