Nowy materiał z Assassin's Creed Mirage skupia się na historii Basima
Skomplikowany bohater.
Ubisoft opublikował nowy materiał poświęcony Assassin's Creed Mirage, w którym deweloperzy skupili się na przybliżeniu graczom postaci Basima. Przy okazji ujawniono także kilka kolejnych szczegółów o samej rozgrywce.
Basima mogliśmy już poznać w Assassin's Creed Valhalla, gdy doświadczony i lekko osiwiały mistrz zakonu przybył do brzegów Anglii. Mirage pozwoli obserwować bohatera już od czasu młodości, gdy zajmował się przestępczym życiem na ulicach Bagdadu.
Młody złodziejaszek nie był jednak typem samotnika. W życiu zarówno zawodowym, jak i prywatnym towarzyszyła mu Nehal - wierna przyjaciółka i wspólniczka w zbrodni. Wydarzenia, które los uszykował Basimowi, sprawią jednak, że protagonista będzie musiał wybrać między poświęceniem się sprawie Zakonu, a pozostaniu wiernym przyjaciołom z młodości.
Kolejne etapy w podróży Basima będą się odzwierciedlały w noszonym przez niego stroju. Jako uczeń przywdzieje białe szaty z charakterystycznym kapturem i niebieskimi elementami. Ubiór mistrza assassynów będzie już zdecydowanie bardziej czerwony, choć w tym przypadku twórcy postawili na drobne smaczki, które wychwycą fani Valhalli.
Ewolucja protagonisty odbije się również na systemie rozwoju postaci. Tym razem nie będziemy gromadzić punktów doświadczenia, tak jak to było w poprzednich odsłonach, ale kolejne umiejętności i elementy wyposażenia odblokujemy wraz z postępami fabuły. To dosyć wyraźne nawiązanie do pierwszej części serii.
Z klasycznych mechanik powróci także farbowanie strojów, które po raz pierwszy pojawiło się w Assassin's Creed 2. Jeśli chodzi o walkę, arsenał Basima złoży się z dwóch broni: miecza oraz sztyletu. Oczywiście do wyboru otrzymam też narzędzia w postaci bomb, noży i dmuchawek.
Assassin's Creed Mirage zadebiutuje na rynku 12 października obecnego roku. Gra trafi na PC oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S, będąc „listem miłosnym” dla pierwszej odsłony serii. Otrzymamy więc mniejszy świat oraz większy nacisk na elementy skradania, by gracz nie był już tak chętny do rzucania się w wir walki.