Nowy materiał z Sekiro: Shadows Die Twice wyjaśnia różnice względem Dark Souls
Chodzi o sposób walki.
Sekiro: Shadow Die Twice to nowa gra twórców serii Souls oraz Bloodborne - From Software - ale walka nie przypomina poprzednich projektów studia. O głównych różnicach opowiedział Masaru Yamamura, główny projektant, w rozmowie z Game Informer.
- W początkowej fazie produkcyjnej trudno było nam „uciec” od stylu walki z naszych poprzednich gier. Okazało się jednak, że robimy kolejny raz to samo. Zaczęliśmy więc od nowa i stworzyliśmy coś innowacyjnego.
Deweloper przekonuje, że w Sekiro nie zostało już nic z defensywnego stylu walk w serii Souls oraz metody doskakiwania, ataku i odskakiwania z Bloodborne. W nowej grze kluczem jest zbijanie ataków za pomocą miecza.
W Sekiro można sparować niemal każdy atak - nawet stojąc w miejscu. Sztuczka nie jest jednak łatwa do wykonania - twórca przekonuje, że gracze będą musieli się przyzwyczaić do nowego systemu.
Walka oparta na zbijaniu ciosów wymagała od deweloperów dopracowania animacji przeciwników tak, by każdy z każdego ruchu gracz mógł odczytać zamiar wroga i odpowiednio zareagować.
Premiera gry 22 marca na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Zobacz: Sekiro: Shadows Die Twice - premiera i najważniejsze informacje