Nowy patch God of War na PC może znacznie poprawić wydajność
Zwłaszcza na sprzęcie AMD.
God of War doczekało się kolejnej aktualizacji w wersji PC, wprowadzającej usprawnienia, które powinny spodobać się zwłaszcza posiadaczom sprzętu AMD.
„Wprowadzono drobne usuwanie elementów z widoku, by zredukować liczbę obiektów, jakie może przetworzyć procesor” - napisano w komunikacie. Brzmi poważnie, lecz twórcy wyjaśniają, że w praktyce oznacza to wzrost wydajności w określonych przypadkach.
Mowa właśnie o sprzęcie AMD i ujęciach szczególnie obfitujących w przeróżne obiekty. „W naszych testach zanotowaliśmy średnią poprawę o 20 procent” - zapewniają deweloperzy, choć dodają, że usprawnienia zauważą zapewne tylko osoby cierpiące wcześniej na spadki, a nie wszyscy gracze.
Patch 1.0.9 wprowadza także wskaźnik zapotrzebowania na pamięć GPU w ustawieniach grafiki, opcję potrójnego buforowania, czy też aktywowanie celowania i blokowania „na stałe” - a nie tylko na czas przytrzymania klawisza.
Do tego sprawniejsze działanie na zintegrowanych układach graficznych i rozwiązanie problemów z „niektórymi systemami rozgrywki”, powodującymi awarie gry.