Skip to main content

Nowy patent EA: gra sama zmieni ustawienia sterowania zależnie od umiejętności gracza

Być może skorzystają z niego także zewnętrzni deweloperzy.

EA otrzymało przyznanie złożonego w 2020 roku patentu, który pozwoli grze samodzielnie zmienić ustawienia kontrolera, w zależności od poziomu umiejętności gracza.

Jak informuje serwis PC Gamer, opatentowana technologia stworzy profil gracza na podstawie poziomu umiejętności i tendencji do wciskania konkretnych przycisków, a następnie „spróbuje poprawić wydajność użytkownika w zakresie dostosowania ustawień oprogramowania, czułości kontrolera i przypisania klawiszy”.

Warto jednak zauważyć, że przyznanie patentu nie oznacza jednak, że system zostanie w najbliższym czasie zaimplementowany w grach. Najprawdopodobniej dopiero teraz inżynierowie z EA rozpoczną pracę nad tworzeniem takiego rozwiązania i trenowania algorytmu, który miałby je obsługiwać.

W ostatnich latach twórcy kładą nacisk, aby powstające gry były przystępne dla każego. Dobrym przykładem jest nadchodzący God of War Ragnarok, gdzie według zapowiedzi znajdziemy ponad 60 ułatwień rozgrywki

Przypomnijmy, że EA może udostępnić rozwiązanie również innym deweloperom. W 2021 roku wydawca ogłosił inicjatywę, w ramach której pozwoli korzystać zewnętrznym twórcom z opatentowanych technologii służących zwiększaniu dostępności gier bez dodatkowych opłat licencyjnych.

Zobacz także