Nowy patent EA: gra sama zmieni ustawienia sterowania zależnie od umiejętności gracza
Być może skorzystają z niego także zewnętrzni deweloperzy.
EA otrzymało przyznanie złożonego w 2020 roku patentu, który pozwoli grze samodzielnie zmienić ustawienia kontrolera, w zależności od poziomu umiejętności gracza.
Jak informuje serwis PC Gamer, opatentowana technologia stworzy profil gracza na podstawie poziomu umiejętności i tendencji do wciskania konkretnych przycisków, a następnie „spróbuje poprawić wydajność użytkownika w zakresie dostosowania ustawień oprogramowania, czułości kontrolera i przypisania klawiszy”.
Warto jednak zauważyć, że przyznanie patentu nie oznacza jednak, że system zostanie w najbliższym czasie zaimplementowany w grach. Najprawdopodobniej dopiero teraz inżynierowie z EA rozpoczną pracę nad tworzeniem takiego rozwiązania i trenowania algorytmu, który miałby je obsługiwać.
Przypomnijmy, że EA może udostępnić rozwiązanie również innym deweloperom. W 2021 roku wydawca ogłosił inicjatywę, w ramach której pozwoli korzystać zewnętrznym twórcom z opatentowanych technologii służących zwiększaniu dostępności gier bez dodatkowych opłat licencyjnych.