Skip to main content

Nowy patent EA pomoże usprawnić pracę serwerów

Stałe testowanie infrastruktury.

Electronic Arts zarejestrowało patent, który może potencjalnie przełożyć się na polepszenie działania serwerów odpowiedzialnych za rozgrywki sieciowe w grach firmy.

Wniosek złożono jeszcze w 2020 roku, lecz dopiero teraz został zaakceptowany. Mowa o systemie ciągłego testowania infrastruktury, na bazie analizowania połączenia graczy w czasie rzeczywistym.

Jak wynika z patentu, w planach są specjalne algorytmy sztucznej inteligencji, które byłyby „uczone” właśnie na zapytaniach, które do serwerów wysyłają gracze.

Zobacz na YouTube

Rozwiązanie przygotowane przez EA miałoby równolegle analizować te same zapytania i na ich podstawie oceniać, jak efektywnie przebiega komunikacja na linii użytkownik-gra.

Wraz z postępami i zbieraniem zapytań, część z nich przejdzie przez specjalny „generator testów”, który na bazie sztucznej inteligencji określi prawdopodobieństwo tego, jak serwer poradzi sobie w przyszłości z podobnymi zadaniami.

W ten sposób Electronic Arts będzie prowadziło testy infrastruktury podczas jej działania w standardowych warunkach, mogąc - teoretycznie - identyfikować elementy radzące sobie słabiej, zanim kompletnie odmówią posłuszeństwa.

Jak można się domyślać, to może przełożyć się na szybsze reagowanie na potencjalne problemy, a co za tym idzie - większą stabilność rozgrywki w sieci.

Zobacz także