Nowy patent EA pomoże usprawnić pracę serwerów
Stałe testowanie infrastruktury.
Electronic Arts zarejestrowało patent, który może potencjalnie przełożyć się na polepszenie działania serwerów odpowiedzialnych za rozgrywki sieciowe w grach firmy.
Wniosek złożono jeszcze w 2020 roku, lecz dopiero teraz został zaakceptowany. Mowa o systemie ciągłego testowania infrastruktury, na bazie analizowania połączenia graczy w czasie rzeczywistym.
Jak wynika z patentu, w planach są specjalne algorytmy sztucznej inteligencji, które byłyby „uczone” właśnie na zapytaniach, które do serwerów wysyłają gracze.
Rozwiązanie przygotowane przez EA miałoby równolegle analizować te same zapytania i na ich podstawie oceniać, jak efektywnie przebiega komunikacja na linii użytkownik-gra.
Wraz z postępami i zbieraniem zapytań, część z nich przejdzie przez specjalny „generator testów”, który na bazie sztucznej inteligencji określi prawdopodobieństwo tego, jak serwer poradzi sobie w przyszłości z podobnymi zadaniami.
W ten sposób Electronic Arts będzie prowadziło testy infrastruktury podczas jej działania w standardowych warunkach, mogąc - teoretycznie - identyfikować elementy radzące sobie słabiej, zanim kompletnie odmówią posłuszeństwa.
Jak można się domyślać, to może przełożyć się na szybsze reagowanie na potencjalne problemy, a co za tym idzie - większą stabilność rozgrywki w sieci.