Nowy patent Sony to platforma do obstawiania e-sportowych rozgrywek
Czy wejdzie w życie?
Sony opatentowało e-sportową platformę do obstawiania rozgrywek. Pełen opis został opublikowany w bazie danych Patentscope. System został opracowany przez Michaela Chowa, odpowiedzialnego w dziale PlayStation za uczenie maszynowe.
Patent opisuje różne sposoby przedstawiania odbiorcy informacji na temat oglądanej rozgrywki, by można było podjąć decyzję co do rozwoju sytuacji czy konkretnego wyniku.
Na jednej z załączonych grafik widzimy przykładowy zakład polegający na obstawieniu, czy postać zostanie trafiona, czy też „zostanie trafiona w ciągu najbliższej minuty”.
„Pomysł polega na tym, że użytkownik może mieć dostęp do symulacji przewidujących wyniki dla następnego zakładu, co w połączeniu z analizą danych i poprzednich gier pomoże zdecydować, czy granat zabije trzech wrogów” - czytamy w opisie.
„Platforma determinowałaby szanse wystąpienia różnych akcji do końca meczu, pozwalając użytkownikowi obstawiać rezultaty z różnymi dostępnymi opcjami - w tym z wycofaniem się czy zmniejszaniem puli środków”.
Patent zwrócił uwagę internautów, ponieważ w marcu Sony wykupiło EVO, czyli organizatora najbardziej prestiżowego i największego turnieju bijatyk na świecie. Niektórzy podejrzewają, że firma może w przyszłości skorzystać z systemu obstawiania meczów właśnie podczas takich rozgrywek - tym bardziej że PlayStation nie jest związane mocno z żadną e-sportową produkcją.