Nowy sezon, stare problemy. Activision naprawia Warzone 2
Niektóre błędy są całkiem zabawne.
Trzeci sezon Call of Duty: Warzone 2 nie zaliczył wymarzonego startu. Gracze skarżą się na problemy techniczne i awarię serwerów, a Activision zapewnia, że deweloperzy na bieżąco rozwiązują kolejne usterki.
„Analizujemy wszystkie zgłoszenia dotyczące problemów z serwerami i rozgrywką, jednocześnie pracując nad ich rozwiązaniem” - poinformowano w komunikacie na Twitterze. Postępy napraw możemy śledzić poprzez aplikację Trello, pokazującą listę wszystkich wykrytych usterek.
A tych nie brakuje. Wydaje się, że największe kłopoty sprawia tzw. „MW2 lag”, a więc opóźnienie serwerów, przez które gra nie reaguje w odpowiedni sposób na działania graczy. Przykład takiego bolesnego doświadczenia zaprezentował streamer JoeWo, publikując w sieci nagranie nieudanego lądowania podczas jednego z meczów.
„»Naprawiliśmy problem z systemem przyznawania nagród związanych z misją Hold the Line«. No dobrze, ale może zajęlibyście się najpierw serwerami?” - skomentował z pewnym wyrzutem. Inni gracze dodają, że problematyczne bywa nawet samo zalogowanie się do gry. Doceniono jednak fakt, że twórcy wydali komunikat i zajęli się naprawą błędów. Jak widać we wspomnianym wcześniej Trello, lista „rozwiązanych problemów” jest powoli coraz dłuższa.
Trzeci sezon Warzone 2 wystartował 12 kwietnia i szybko stał się tematem wielu dyskusji, głównie za sprawą kontrowersyjnego systemu mikrotransakcji. Jak to zwykle bywa, płatne zestawy nie przypadły graczom do gustu. Czarę goryczy przelał pakiet Bomb Squad, pozwalający na odblokowanie czwartego Operatora. W sieci nie brak sugestii, że Warzone 2 balansuje na granicy systemu pay to win.
Nowy sezon to nie tylko problemy i kontrowersje, ale i długa lista nowej zawartości. Twórcy postanowili zmodyfikować tempo rozgrywki poprzez skrócenie czasu zwężania bezpiecznych stref w okolicach połowy meczu. Są także zmiany balansu i nowe branie, np. potężne snajperki, eliminujące przeciwnika jednym strzałem.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.