Nowy spin-off Yakuzy łączy klimaty japońskich gangsterów i karaibskich piratów
Premiera już w przyszłym roku.
Seria Yakuza to nie tylko świetnie przyjmowane przez krytyków główne odsłony, ale także liczne spin-offy, pozwalające twórcom popuścić wodze fantazji. Wygląda na to, że najnowsza poboczna odsłona cyklu będzie jak do tej pory najdziwniejszą, łącząc klimaty japońskich gangsterów i karaibskich piratów.
Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii - bo taki tytuł nosi gra - zadebiutuje już 28 lutego przyszłego roku na PC (poprzez Steam), PS4, PS5, Xbox One raz Xbox Series X/S. Historia tym razem skupia się w pełni na Goro Majimie, jednym z najbardziej ikonicznych bohaterów serii. Jak informuje serwis VGC, w swojej solowej przygodzie Majima zaraz po wydarzeniach z Like a Dragon: Infinite Wealth w wyniku katastrofy morskiej trafia na odosobioną wyspę na pacyfiku. Co gorsza - stracił pamięć.
„Nie mogąc przypomnieć sobie nawet swojego imienia, Majima wyrusza na wyprawę w poszukiwaniu wskazówek co do swojej przeszłości. Towarzyszy mu w tym chłopiec Noah, który oratował mu życie” - czytamy w opisie produkcji. „Szybko jednak trafiają w sam środek konfliktu pomiędzy groźnymi przestępcami, współczesnymi piratami oraz pospolitymi łotrami, którzy wszyscy poszukują legendarnego skarbu”.
Gracze będą mogli dostosować załogę swojego pirackiego statku, ulepszać łajbę, eksplorować ocean, a także angażować się w pełnoprawne bitwy morskie z innymi korsarzami. Na potrzeby tej produkcji system walki powróci do starć w czasie rzeczywistym (ostatnie kilka głównych odsłon stawia na walki turowe). Po raz pierwszy gracze będą mogli skakać w czasie walki, a Majima może dowolnie się przełączać między stylami walki Mad Dog oraz Sea Dog. Pierwszy to jego klasyczny, uliczny styl walki Yakuzy, natomiast w drugim korzysta z szabel, pistoletów oraz linki z kotwicą.
„To może wydawać się dziwne na pierwszy rzut oka, ale bez obawy, znajdziecie tu wszystkie elementy dramatyczne oraz nieustanną akcję, typową dla gier z serii Yakuza. Wciąż jeszcze mamy wiele do przekazania” - powiedział podczas transmisji na żywo producent Ryosuke Horii. „Po raz pierwszy Goro Majima będzie jedynym protagonistą gry. System walki jest zupełnie inny, niż dotychczas. Zapewnia bardzo szybką akcję i ma w sobie wiele z dziwactw Majimy”.