Nowy System Shock trafi także na PlayStation 4
Tydzień do końca zbiórki.
Oczekiwany restart/remake serii System Shock planowany był dotychczas tylko na PC i Xbox One, lecz teraz potwierdzono także wersję PlayStation 4.
Z premierą ustaloną na pierwszy kwartał 2018 roku, nowa wersja klasycznej produkcji przekroczyła już docelowy poziom 900 tysięcy dolarów na Kickstarterze. Obecnie pozyskano niecałe 1,1 mln dol., a do końca kampanii pozostało siedem dni.
„Dostrzegliśmy ogromne zainteresowanie wersją PS4, więc zmieniliśmy nieco priorytety i skoncentrowaliśmy się na rozmowach z Sony, by umożliwić konwersję” - napisał szef projektu, Jason Fader, w jednej z aktualizacji.
„Po kilku tygodniach i sporej liczbie emaili, możemy już oficjalnie powiedzieć, że System Shock zmierza na PS4!” - zapewnił deweloper.
W celu zrealizowania tego ambitnego projektu studio Night Dive znacznie się powiększyło, zatrudniając wielu weteranów odpowiedzialnych w przeszłości za Fallout: New Vegas.
W prace zaangażowany jest między innymi sam Chris Avellone, Jessica Johnson (projektantka poziomów), Kevin Manning (grafik 3D) czy Dan Rubalcaba (programista), wszyscy z doświadczeniem w Obsidian Entertainment.
Twórcy tłumaczą, że zmiana określenia z remake'u na restart wynika z chęci „przekucia klasycznej produkcji w coś nowego”. Całość bazuje na silniku Unity, oferując oczywiście lepszą grafikę, muzykę i sztuczną inteligencję oraz zagadki i interfejs przystosowane do współczesnych standardów.
Oryginalny System Shock ukazał się 22 września 1994 roku. Akcja toczy się na stacji kosmicznej Citadel, opanowanej przez sztuczną inteligencję - SHODAN. Ta planuje zniszczenie Ziemi, co musimy oczywiście powstrzymać.