Skip to main content

Nowy system Sony zaproponuje pomoc w grze za opłatą?

Sztuczna inteligencja na pomoc.

Sony może pracować nad systemem kierowanym przez sztuczną inteligencję, która zaproponuje użytkownikowi różne rozwiązania problemów napotkanych w grze - wynika z patentu zarejestrowanego w lipcu 2019 roku. Wśród metod pomocy pojawiają się też mikropłatności.

Tzw. „platforma wyróżniania zasobów w grze” identyfikuje, który fragment sprawia użytkownikowi kłopot, a następnie - bazując na danych gromadzonych od wszystkich graczy - prezentuje na ekranie podpowiedź.

Obrazek dołączony do patentu

Zarejestrowany w międzynarodowej bazie WIPO patent definiuje zasoby jako „elementy do pobrania (DLC), dodatki, ulepszenia, przedmioty, podpowiedzi, strategie, statystyki wspólne [od innych użytkowników - red.], itp.”. W dokumencie podkreślono, że „gracz może nie być świadomy istnienia tych zasobów”.

Oprócz mikrotransakcji system zakłada więc też przedstawienie użytkownikowi sposobu, w jaki inni gracze rozwiązali problem - lub jak rozwinęli kierowaną postać.

Powyższa grafika przedstawia osobę, która z konsoli słyszy kwestię „Osiemdziesiąt procent graczy takich jak ty pokonało tego bossa, używając zasobu X”. Na ekranie widać z kolei napis „Zasób X - kup teraz”.

Masz problem z tym przeciwnikiem? Oto rozwiązanie

System może nieco przypominać PlayStation Assist, czyli patent również zarejestrowany przez Sony w 2019 roku. Wirtualny asystent działa jednak inaczej - wskazuje przykładowo dokładne położenie danego przedmiotu, jak np. apteczki czy miecza.

Na koniec warto wspomnieć, że omawiany system sztucznej inteligencji to wyłącznie patent. Firmy często zabezpieczają różne koncepcje, mimo że finalnie z nich nie korzystają.

Źródło: WIPO

Następnie: Bohaterowie The Last of Us, Skyrima i innych gier jako gumowe kaczki

Zobacz także