Skip to main content

Nowy Thief bez klasycznego trybu multiplayer

Twórcy chcą skoncentrować się na kampanii fabularnej. Być może wprowadzą wyzwania sieciowe.

Przedstawiciel Eidos Montreal poinformował w rozmowie z Eurogamerem, że nowy Thief nie będzie zawierał klasycznych trybów sieciowych.

Od ogłoszenia gry w 2009 roku nie wspominano o ewentualnym trybie wieloosobowym. Jednak ostatnią grę studia - restart serii Tomb Raider - rozbudowano o multiplayer. Można więc było przypuszczać, że podobnie będzie w przypadku Thief. Odpowiedź twórców sugeruje, że nie powinniśmy spodziewać się klasycznych rozgrywek i walk graczy na zamkniętych mapach, choć jakiś komponent sieciowy może ostatecznie pojawić się w nowych przygodach Garretta.

- Na obecną chwilę, klasyczny multiplayer w stylu Tomb Raider nie jest planowany - mówi producent Eidos Montreal, Stephane Roy.

W takim razie napiję się sam

- Przyglądamy się innym możliwościom, może tryb wyzwań z jakimś komponentem sieciowym, ale będę szczery - naszym celem jest dostarczenie jak najlepszego produktu dla pojedynczego gracza. Chcemy przywrócić tę serię; przekonać graczy, że interesuje nas przyszłość. To bardzo wymagające zadanie, więc nie chcę, by mój zespół marnował energię... Chcę, by byli skoncentrowani - dodaje.

W ostatnich latach wielu twórców decydowało się na wprowadzenie trybów sieciowych do gier, które tradycyjnie koncentrowały się na kampanii fabularnej. Wydawcy chcą w ten sposób powstrzymać sprzedaż na rynku wtórnym i zmniejszyć liczbę pudełek oddawanych do sklepów po ukończeniu fabuły. Multiplayer pojawił się m.in. w Uncharted i Tomb Raider.

Ale reakcje na podobne rozwiązania są w najlepszym wypadku mieszane. Istnieją serie, które od początku stawiały na oba tryby, jak Gears of War czy Halo, a w niektórych przypadkach wprowadzenie opcji sieciowych wyszło grze na dobre - jak w Assassin's Creed.

Jednak, jak informuje serwis Penny Arcade, zainteresowanie usługami sieciowymi na X360 i PS3 powoli się zmniejsza, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, więc decyzja Eidos Montreal nie powinna być zaskoczeniem.

Rozgrywka w Thief nie przypomina bezpośrednio rozwiązań z ostatniego Hitmana. Twórcy przyznają jednak, że śledzą postępy gracza. Być może więc asynchroniczny tryb multiplayer mógłby się sprawdzić także w przygodach Garretta.

Tryb wyzwań może być interesujący. Jedną z największych zalet wydanego w zeszłym roku Hitmana: Rozgrzeszenie był właśnie tryb Kontraktów. Coś podobnego, bazującego na licznych możliwościach przejścia etapu, mogłoby być atrakcyjne w Thiefie.

- Może jakiś tryb wyzwań z elementami sieciowymi byłby interesujący - mówi Roy. - Zobaczymy w przyszłości, co z tego wyjdzie. Powiem coś więcej, gdy spotkamy się następnym razem.

Thief ukaże się w przyszłym roku na PC, PS4 i „inne platformy nowej generacji” (nowy Xbox). Zobacz także naszą zapowiedź nowej części serii.

Zobacz także