Skip to main content

Nowy zwiastun Godfire, twórcy opowiadają też o inspiracjach i wersji na Vitę

Gra akcji, z grecką mitologią, powstaje we współpracy Vivid Games i Platige Image.

Bydgoskie studio Vivid Games zaprezentowało nowy zwiastun Godfire: Rise of Prometheus. Gra powstaje we współpracy z Platige Image, firmą zajmującą się reklamą i animacją (m.in. nominowana do Oscara „Katedra” czy zwiastun Cyberpunk 2077). W pierwszej kolejności tytuł ukaże się na tablety i smartfony, lecz nie jest wykluczona także wersja na PS Vitę.

W rozmowie z Eurogamerem, Grzegorz Brol z Vivid Games podkreśla, że oba studia pracują nad tym projektem wspólnie.

- Platige Image odpowiada za stronę wizualną produkcji, zaczynając od materiałów koncepcyjnych, a kończąc na graficznych, ale współpracujemy praktycznie nad wszystkimi elementami produkcji, żeby stworzyć jak najlepszy tytuł - wyjaśnia.

Zobacz na YouTube

Godfire: Rise of Prometheus będzie grą akcji, sięgającą po tematykę mitologii greckiej i znanej opowieści o Prometeuszu. Wcielimy się właśnie w syna tytana Japetosa i wyruszymy w „epicką wyprawę, której celem jest odzyskanie potężnej iskry boskiego ognia i przekazanie jej śmiertelnikom.”

Czy twórcy czerpią inspirację z „dużych” tytułów o tej tematyce, wydanych na konsole?

- Tak - odpowiada Grzegorz Brol. - Patrzymy przede wszystkim na tytuły z „dużych” konsol i rozwiązania niespotykane do tej pory na platformach mobilnych. Godfire opiera się na greckiej mitologii, więc skojarzenia z serią God of War są oczywiste, ale chcemy podkreślić, że to nasza własna wersja mitologii, w której klasykę łączymy z elementami futurystycznymi.

- W Godfire gracze wezmą udział w pojedynkach z gigantycznymi przeciwnikami. Będą mogli swobodnie eksplorować poziomy, poszukiwać sekretów, rozwiązywać zagadki i walczyć z różnymi typami przeciwników. Nie zabraknie rozbudowywania elementów ekwipunku i rozwijania postaci - gracze będą mogli dostosowywać system walki do własnych preferencji. Poza tym zdobyliśmy ogromne doświadczenie przy produkcji Real Boxing, więc wyciskamy z Unreal Engine ostatnie soki.

Vivid Games koncentruje się na platformach mobilnych. Czy Godfire ukaże się także na konsoli Shield oraz PlayStation Vita?

- Jeżeli spojrzymy na platformy, na których pojawił się Real Boxing, czyli kolejno iOS, Android, Shield oraz PS Vita, to zauważymy, że staramy się eksploatować markę na jak największej ich liczbie - wyjaśnia Brol. - Już teraz wszyscy nasi najważniejsi partnerzy są zainteresowani zamieszczeniem Godfire w portfolio dla swojej platformy najszybciej jak to możliwe. W tej chwili nie możemy jednak potwierdzić wszystkich platform lub ich kolejności.

Miłośnicy gier mobilnych od bydgoskiego studia często zwracają uwagę na brak polskiej wersji językowej. Brol przekonuje, że firmie „zależy na polskich graczach”, czego wyrazem jest obecność na wielu konferencjach czy choćby na spotkaniu miłośników konsoli PS Vita w Warszawie. Problemem może więc być po prostu wielkość polskiego rynku gier mobilnych.

- W przypadku Real Boxing nadal pracujemy nad aktualizacjami, więc możemy jeszcze pozytywnie zaskoczyć graczy, a odnośnie Godfire to jeszcze zbyt wcześnie na potwierdzanie lub nie polskiej wersji językowej - kończy nasz rozmówca.

Premiera Godfire: Rise of Prometheus zaplanowana jest na początek 2014 roku, na systemy iOS i Android.

Zobacz także