Nvidia chwali się nowym systemem generowania trawy w grach
Turf Effects.
Znany producent kart graficznych - Nvidia - rozwija także własne technologie wyświetlania obrazu, dodawane następnie do gier w ramach systemu GameWorks. Jedną z nowości jest moduł Turf Effects, odpowiedzialny za wyświetlanie trawy.
„Technologia umożliwia użytkownikom symulowanie i renderowanie trawy na ogromną skalę, z realistycznymi reakcjami fizycznymi” - napisano w ogłoszeniu na oficjalnej stronie.
„Źdźbła trawy reprezentowane są przez proste modele, złożone z 3 trójkątów, aż do modeli z setek trójkątów na źdźbło, korzystając z płynnego przejścia pomiędzy stopniami szczegółowości.”
Nvidia zadbała także o realistyczne odwzorowanie praw fizyki na naszym wirtualnym trawniku, z osobnym cieniowaniem, kolizjami i zagięciami każdego listka włącznie.
Technologia Turf Effects dostępna będzie na początku przyszłego roku. Nie podano niestety, jak zastosowanie tej metody wpłynie na wymagania sprzętowe, ale zastosowanie płynnego poziomu detali nie powinno być zbyt obciążające.