Nvidia chwali się systemem tworzenia NPC i dialogów z pomocą SI
Cyberpunk 3077?
Nvidia pojawiła się na targach Computex, gdzie zaprezentowała „przyszłość NPC”, budowaną z wykorzystaniem pakietu technologii pod nazwą Avatar Cloud Engine (ACE). To zestaw narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji. Przykład wygląda całkiem imponująco.
Firma przygotowała kilka modeli. Nvidia NeMo to rozwiązanie w stylu ChatGPT, z automatycznym generowaniem tekstu na bazie określonych parametrów. Nvidia Riva to automatyczne wykrywanie mowy gracza oraz lektor, by postać niezależna otrzymała własny głos. Na koniec jest jeszcze Omniverse Audio2Face, do generowania animacji na podstawie plików dźwiękowych i bezpośrednim połączeniem z Unreal Engine 5 i MetaHuman.
Aby NPC nie gadali o byle czym, lecz mieścili się w przygotowanym uniwersum, jest jeszcze NeMo Guardrails, w ramach którego twórcy mogą ustalać ograniczenia i założenia. Wszystko to brzmi dość skomplikowanie, lecz całe podejście w akcji prezentuje poniższy materiał wideo. Efekty, jak się wydaje, są interesujące.
Powyższy film powstał we współpracy z firmą Convai, która zastosowała właśnie pakiet wymienionych narzędzi. „Dzięki ACE, narzędzia Convai zapewniają opóźnienia i jakość umożliwiające udostępnienie NPC generowanych przez SI niemal każdemu deweloperowi, w opłacalny sposób” - zapewnia Purnendu Mukherjee, założyciel i szef studia.
Wpis na oficjalnym blogu ujawnia, że niektóre z rozwiązań już teraz są wykorzystywane podczas prac nad nadchodzącymi tytułami. Uwagę zwraca Stalker 2: Heart of Chornobyl, gdzie zobaczymy w akcji wspomniane Audio2Face, do generowania mimiki. Podobnie będzie w przypadku polskiego Fort Solis.