Nvidia DLSS w Crysis Remastered znacznie poprawia wydajność gry - analiza Digital Foundry
Wyniki pierwszych testów.
- Crysis Remastered otrzymał obsługę techniki DLSS
- Rozwiązanie znacznie poprawia wydajność w grze
- Najbardziej korzystają posiadacze słabszych kart
Crytek opublikował nową aktualizację Crysis Remastered na PC. Najważniejszą nowością jest obsługa DLSS, czyli opracowanej przez firmę Nvidia techniki, która poprawia wydajność w grach na kartach graficznych z serii GeForce RTX.
Z testów przeprowadzonych przez naszych kolegów z redakcji Digital Foundry wynika, że rozwiązania znacznie udoskonala działanie produkcji. Zyskali zwłaszcza posiadacze słabszych GPU - RTX 2060 powinno teraz bez problemów osiągać ponad 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p.
Aktualizacja naprawiła również szereg innych usterek. Według dziennikarzy, niemal całkowicie wyeliminowano problemy z tak zwanym „szarpaniem” obrazu (stutteringiem) w trybie dedykowanym ray tracingowi.
Nasi koledzy z brytyjskiej redakcji przekonują, że kłopoty nadal sprawia renderowanie z wykorzystaniem wyłącznie jednego wątku procesora- choć wspomniany element nieco poprawiono, wydajność po stronie CPU spada wraz ze zwiększaniem rozdzielczości.
W aktualizacji o numerze 2.1 twórcy usunęli także wiele błędów związanych z wyświetlanymi komunikatami, tłumaczeniami w różnych językach oraz aspektami, które mogą negatywnie wpływać na komfort rozgrywki.
Przypomnijmy: Nvidia DLSS renderuje obraz w niższej rozdzielczości, a następnie automatycznie skaluje go do wyższej. Dzięki temu uzyskuje się lepszą płynność przy minimalnym spadku jakości grafiki.