Skip to main content

Nvidia: Konsole nie są już w stanie zaoferować grafiki lepszej niż PC

Chodzi o pieniądze.

Tony Tomasi, wiceprezes do spraw technologii w Nvidii stwierdził w rozmowie z serwisem PC Power Play, że skończyły się czasy, gdy nowe generacje konsol oferują grafikę lepszą niż komputery PC.

- Już w czasie premiery X360 i PS3 konsole były na równi z PC. Jeśli zajrzymy do wnętrza tych urządzeń, to w środku znajdują się technologie graficzne od AMD i Nvidii, ponieważ już w tamtym czasie za wszelką innowację w tym zakresie odpowiadały firmy z branży PC - tłumaczy menedżer.

- Nvidia wydaje 1,5 mld dolarów rocznie na badania i rozwój w grafice, każdego roku. W cyklu życia konsoli daje to jakieś 10 mld. Sony i Microsoft po prostu nie mogą sobie pozwolić na takie wydatki. Nie mogą dorównać branży PC pod względem inwestycji.

- Nie jest już możliwe, by konsole oferowały lepszą i wydajniejszą grafikę niż PC - dodał. Tomasi przyznał także, że podobieństwa w architekturach będą kolejną korzyścią dla graczy.

- To świetna sprawa, ponieważ deweloperzy spędzają sporo czasu na optymalizacji z myślą o PS4 i Xbox One, co później przełoży się korzystnie na wersję PC, bo na dobrą sprawę optymalizują właśnie na architekturę PC. To rozwiązanie dobre dla wszystkich: deweloperzy nie muszą myśleć o różnych dziwnych konfiguracjach - 80% prac dotyczy teraz wszystkich platform. Zyskują także gracze, ponieważ produkcje są lepsze na każdym sprzęcie.

„Nvidia podnosi poprzeczkę”. Źródło: PC Power Play.

Zobacz także