Nvidia odpowiada na zarzuty AMD o celowym osłabianiu wydajności Radeonów
Na przykładzie Watch Dogs.
Nvidia odpowiedziała na zarzuty, o których informowaliśmy we wtorek. Robert Hallock, szef działu komunikacji technologii i oprogramowania w AMD stwierdził wtedy, że narzędzia Gameworks od Nvidii szkodzą wydajności gier na komputerach z kartami graficznymi Radeon.
Teraz sprawę oficjalnie skomentował Cem Cebenoyan, główny inżynier Nvidii. Menedżer wypowiedział się na łamach serwisu Forbes. Zapewnił, że studia deweloperskie nie muszą korzystać z Gameworks, by uzyskać pomoc od Nvidii, a sama firma często jest zaangażowana w prace jeszcze na długo przed ogłoszeniem gry, jak w przypadku Watch Dogs.
- Zazwyczaj spotykamy się z deweloperami, rzucamy pomysłami na nowe efekty i pokazujemy, co mamy we własnym katalogu - mówił. - Czasami przygotujemy jakiś prototyp poza ich silnikiem, by pokazać, jak może wyglądać efekt końcowy.
Cebenoyan przyznał, że inżynierowie Nvidii spędzili w biurach Ubisoftu dwa tygodnie, co jednak nie jest podobno niczym niespotykanym.
- Chcemy się upewnić, że gra działa dobrze na PC i na naszym sprzęcie.
Następnie inżynier odniósł się bezpośrednio do zarzutów ze strony AMD.
- Słyszałem to poprzednio i jest to dla mnie mała zagadka - przyznał. - Nie ograniczamy i nigdy nie ograniczaliśmy innym dostępu w ramach naszych umów. Nie zrobiliśmy tego w przypadku Watch Dogs i żadnej innej gry.
- Nasza współpraca koncentruje się na interesujących rzeczach, które robimy, by usprawnić projekt dla wszystkich graczy na PC i - oczywiście - klientów Nvidii. Nigdy nie ograniczamy nikomu dostępu do plików czy kodu źródłowego. Deweloperzy mogą pokazać grę komu chcą, to ich produkt.
Przedstawiciel serwisu Forbes dopytywał, czy w obliczu takiej współpracy, AMD mogłoby także zgłosić się do Ubisoftu i zaproponować własne, równoległe pomysły.
- Tak - odparł Cebenoyan. - Mogą zrobić, co zechcą.
Czy w Nvidia GameWorks jest lub było cokolwiek, co ogranicza wydajność na kartach AMD?
- Nie, nigdy - dodał inżynier.
Gameworks to zestaw technologii i systemów zaprojektowanych przez inżynierów Nvidii i dostępnych wyłącznie dla posiadaczy procesorów graficznych GeForce. To między innymi PhysX zapewniający realistyczną fizykę płynów i lepszą jakość efektów cząsteczkowych, czy też odpowiedzialny za efektowne cieniowanie ShadowWorks.