Nvidia przeprasza za problemy z grafiką w Tomb Raider
AKTUALIZACJA: Opublikowano poprawkę.
Aktualizacja: Crystal Dynamics przygotowało łatkę, która poprawia niektóre błędy w Tomb Raider na PC.
Usprawniono działanie gry na maszynach z kartami graficznymi Nvidia i Intel. Lepiej sprawuje się technologia TressFX, choć możemy potwierdzić, że po włączeniu zaawansowanej technologii wyświetlania włosów liczba klatek na sekundę wciąż dramatycznie spada, zwłaszcza przy jednoczesnym wygładzaniu krawędzi.
Łatka usuwa problemy z jedną z misji, który uniemożliwiał części graczy kontynuowanie rozgrywki. Dodano możliwość odwrócenia osi myszy i „szereg innych poprawek”. Patch ściągnie się automatycznie po włączeniu Steama.
---
Oryginalna wiadomość (07.03.2013): Producent kart graficznych, firma Nvidia przeprosiła graczy za problemy z grafiką w Tomb Raider. Gra w wersji PC boryka się z problemami, zwłaszcza podczas korzystania z technologii TressFX.
„Niestety, Nvidia otrzymała finalny kod gry dopiero w zeszłym tygodniu. Wcześniej pracowaliśmy na wersji o znacznie lepszej wydajności i jakości obrazu” - napisał na oficjalnej stronie Andrew Burnes, rzecznik prasowy amerykańskiej firmy.
„Pracujemy razem z Crystal Dynamics, by rozwiązać wszystkie problemy najszybciej jak to możliwe. Musimy jednak zaznaczyć, że nie wszystkie bolączki uda się rozwiązać przez nową wersję sterowników. Również twórcy gry będą musieli wprowadzić odpowiednie poprawki w kodzie gry.”
Jak donoszą użytkownicy forów dyskusyjnych, głównym problemem jest technologia TressFX, niedostatecznie dopracowana na kartach Nvidii. W trakcie redakcyjnych testów, po włączeniu zaawansowanej technologii wyświetlania włosów, liczba klatek na sekundę znacząco spadła, a na ekranie pojawiły się artefakty - szczegóły w recenzji Tomb Raider.