Skip to main content

Nvidia stawia SI ponad kryptowaluty. „Nie przyniosły ludziom nic pożytecznego”

Za to sztuczna inteligencja tak.

Dyrektor ds. technologii w Nvidii w dość ostrych słowach skomentował rynek kryptowalut. Mówi, że od początku był sceptyczny co do całego rynku wirtualnych pieniędzy, który ostatecznie „nie przyniósł ludziom nic pożytecznego”. Za prawdziwy przełom w technologii uważa natomiast rozwój sztucznej inteligencji.

Z dyrektorem Michaelem Kaganem miała okazję rozmawiać redakcja dziennika The Guardian. Uważa, że wykorzystanie mocy obliczeniowej komputerów do rozwijania SI jest bardziej opłacalne, niż wydobywanie kryptowalut. Firma wcześniej z jednej strony opracowywała procesory dedykowane „górnikom” i ich pracy, ale z drugiej próbowała blokować możliwość użycia konsumenckich GPU do generowania cyfrowych monet.

Nigdy nie wierzyłem, że kryptowaluty są czymś, z czego wyniknie cokolwiek dobrego. Wiesz, ludzie potrafią oddawać się szalonym rzeczom. Ale kupują twoje produkty, więc im je sprzedajesz. Nie oznacza to jednak, że firma przekieruje swoje siły i będzie cię w tym wspierać” - tłumaczy biznesmen.

Cała branża krypto wymaga dużej mocy obliczeniowej, a Nvidia jest w tym najlepsza, więc ludzie używali naszych produktów do swoich celów. Kupili dużo sprzętu, ale ostatecznie wszystko się zawaliło, bo to nie przynosi ludziom nic pożytecznego. Za to sztuczna inteligencja jak najbardziej” - kontynuuje.

Kagan wyjaśnia, że pierwsza wersja Chat-GPT powstała na superkomputerze złożonym z ok. 10 tys. kart graficznych Nvidia i firma zamierza wspierać tę branżę. „Z Chat-GPT każdy może stworzyć cokolwiek, nawet napisać program. Po prostu mówisz mu co ma zrobić i on to robi. Jeśli wynik ci nie odpowiada, to po prostu mówisz »chcę coś innego«” - powiedział.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także