Nvidia wykorzysta serwery „w chmurze”, by wspomóc renderowanie oświetlenia
Bez obciążania PC.
Nvidia zaprezentowała założenia technologii CloudLight, która wykorzystuje rozproszone serwery „w chmurze” do renderowania oświetlenia na potrzeby gier.
Rozwiązanie bazuje na serwerach Grid z kartami Titan. Dostępne jest w trzech wariantach, w zależności od konfiguracji urządzenia docelowego: Irradiance dla średniej klasy laptopów, Photon dla „standardowych” komputerów graczy i Voxel, z myślą o tabletach i telefonach.
W uproszczeniu, nowe rozwiązanie polega na renderowaniu oświetlenia na zewnętrznych serwerach, a następnie przesyle danych przez Internet na urządzenia docelowe. Efekty są wyświetlane w grze za pomocą standardowego kodeku wideo H.264, co powinno odciążyć sprzęt.
Oczywiście, nowa technologia ma także swoje wady: ostateczny obraz może być wyświetlony maksymalnie w 30 klatkach na sekundę, a przesył danych przez Internet wiążę się z pewnymi opóźnieniami.