Skip to main content

O co chodzi w Returnal na PS5? Gameplay ze State of Play

Interesujący miks gatunków.

Podczas prezentacji State of Play studio Housemarque opowiedziało o Returnal, które 30 kwietnia trafi na PS5. Materiał dobrze tłumaczy podstawowe założenia fabularne i mechanizmy rozgrywki.

W Returnal wcielamy się w Selene, astronautkę współpracującą z korporacją Astra. Protagonistka awaryjnie ląduje na obcej planecie zwanej Atropos, która jest źródłem tajemniczego sygnału - Białego Cienia. Zadaniem graczy jest rozwiązanie zagadki planety, poznanie jej historii oraz zajrzenie w głąb umysłu głównej postaci poprzez odkodowanie mglistych wspomnień.

Zobacz także: Returnal - Poradnik, Solucja

Ważną częścią gry jest dynamiczna walka, która wymaga szybkiego planowania i pozostawania w ciągłym ruchu. Twórcy obiecują szeroki wachlarz wyposażenia oraz wiele unikalnych przeciwników, co sprawi rzekomo, że każda potyczka będzie wyglądać inaczej.

Zobacz na YouTube

Gdy Selene zginie, odradza się, przeżywając na nowo katastrofę statku. Gracz zaczyna właściwie od początku, przy czym świat jest zmieniony, a przeciwnicy pojawiają się w innych lokacjach i innej liczbie niż wcześniej.

W trakcie podróży bohaterka natrafi na specjalne urządzenia, które zapewniają losowe bonusy - mogą to być bronie, przedmioty jednorazowe oraz ulepszenia wyposażenia.

Zobacz także