O systemie walki i rozwoju postaci w mrocznej grze RPG Vampyr
Mroczne żądze.
Reżyser gry Vampyr - Philippe Moreau - ujawnił nieco szczegółów na temat systemu walki i rozwoju postaci w tej produkcji, rozwijanej przez studio Dontnod Entertainment.
Główny bohater - Jonathan Reid - zmierzy się na ulicach Londynu z szeregiem przeciwników, zaczynając od łowców wampirów, na zmutowanych potworach kończąc.
Gracze do dyspozycji otrzymają różne ataki: konwencjonalne ciosy wręcz, ale także bronie. Do tego dochodzą uniki, a wykonywanie wszystkich akcji powoli napełni wskaźnik Blood Gauge.
Ten licznik pozwoli skorzystać z najpotężniejszych, wampirzych mocy. Deweloper wymienia między innymi nadziewanie wrogów na wyrastające z ziemi pale czy wysysanie krwi na odległość. Używanie tych talentów ma jednak efekty uboczne, ponieważ Reid powoli utraci resztki człowieczeństwa.
Wraz ze zdobywanymi punktami doświadczenia odblokujemy coraz potężniejsze moce, w ramach „nieliniowego” drzewka. Co interesujące, talenty wybierzemy w dowolnej kolejności, zgodnie z preferowanym stylem rozgrywki.
Poszczególne umiejętności będziemy mogli następnie rozwijać. Jako przykład podano Spring, umożliwiające błyskawicznie doskoczyć do przeciwnika. Talent ewoluujemy by zadawać obrażenia obszarowe lub pozostać niewrażliwym na ataki podczas skoku.
Podejmowane podczas zabawy wybory wpłyną na sytuację na ulicach Londynu. Pożywianie się na cywilach zapewni bonusy do doświadczenia, lecz sprawi, że na patrole wyjdzie więcej przeciwników.
Vampyr - gra twórców cenionego Life is Strange - zadebiutuje w przyszłym roku na PC, PS4 i Xbox One.
Akcja gry osadzona zostanie w Londynie, tuż po zakończeniu I wojny światowej, w czasie panowania „hiszpanki” - jednej z największych pandemii grypy w historii.