O zadaniach i atrakcjach pobocznych w Horizon Zero Dawn
Zajęcia w otwartym świecie.
Jak na grę z otwartym światem przystało, Horizon Zero Dawn zaoferuje nie tylko główną linię fabularną, ale także szereg pobocznych zadań i atrakcji. O tym aspekcie produkcji od Guerrilla Games napisał wczoraj magazyn Game Informer.
Podczas eksploracji natkniemy się niekiedy na obszary zwane Corruption Zones. Wewnątrz takiej strefy na graczy czekają większe potyczki z lokalną fauną, ale także sporo punktów doświadczenia do pozyskania.
W centralnym mieście Meridian spotkamy za to sympatyków łowiectwa. Aby dołączyć do ich loży, trzeba będzie jednak najpierw zasłużyć, wykonując misje przygotowane przez rozsianych po całym świecie przedstawicieli tego ugrupowania. Po zdobyciu odpowiednich „medali” będziemy pieli się w górę hierarchii łowców.
Zobacz: Horizon Zero Dawn - Poradnik, Solucja
Tego typu atrakcje - Hunter Challenges - to specjalnie zaprojektowane zadania, niekiedy zmuszające gracza do użycia określonej broni czy taktyki walki z robotami. Jako przykład podano zestrzelenie trzech latających Glinthawków w trzy minuty, za pomocą wyrzutni lin. Sprawę komplikuje fakt, że w okolicy jest mnóstwo innych przeciwników.
Nieco więcej fabularnego tła zapewnią misje wykonywane dla rozrzuconych w otwartym świecie plemion. Poznamy ich religię, styl życia i spojrzenie na technologię, która opanowała planetę. Są nawet konflikty pomiędzy poszczególnymi frakcjami.
Listę opisanych atrakcji pobocznych zamykają „zadanie spontaniczne”, czyli krótkie wydarzenia, jak pomoc znalezionemu po drodze rannemu mężczyźnie. Rozmowa z nim szybko zamienia się w szerszy scenariusz, z poszukiwaniami świętej włóczni.
Guerrilla Games zapewnia, że w pełnej wersji znajdziemy jeszcze inne atrakcje poza główną ścieżką fabularną. Wypełniającym czas zajęciem będzie też system pozyskiwania surowców i rzemiosła, do budowania strzał czy przedmiotów leczących.
Horizon Zero Dawn ukaże się 28 lutego, tylko na PS4 i PS4 Pro.