Observer - Adam, Sanktuarium, finał, zakończenie
Docieramy do syna Daniela Lazarskiego i podejmujemy kluczowe decyzje.
Po zakończeniu śledztwa w głowie mordercy, którym okazał się Wiktor Maderski, możesz przyjrzeć się jego ciału. Znajdziesz w nim implanty oraz ranę kłutą i liczne poparzenia ciała. Kiedy skończysz udaj się do pobliskich, metalowych drzwi. Przesuń je i przejdź na korytarz, gdzie skręć w prawo.
Okaże się, że w wyniku poplątania przez zabójcę kabli doszło do zwarcia i należy przywrócić zasilanie. Wskocz do dziury przed tobą i na kuckach wejdź do tunelu z lewej strony. Kontynuuj, aż do podziemi, w których odnajdziesz elektryczny panel kontrolny.
Zacznij od podłączeniu dwóch wtyczek do gniazd (1 na obrazku powyżej). Po uczynieniu tego włącz bezpieczniki z lewej (2 na obrazku powyżej). Okaże się, że jeden nie działa. Z prawej strony znajdziesz drzwi prowadzące do pomieszczenia ze skrzynką z bezpiecznikami. Podnieś pierwszy z dolnego rzędu (35A), wymień go z wadliwym w głównej maszynie i włącz.
Udaj się do panelu sterującego (3 na obrazku powyżej) i pociągnij za dźwignię z lewej. Kiedy usłyszysz tykanie, a na ekranie wajcha zacznie mrugać pociągnij drugą dźwignię. Poczekaj na dobry moment i identycznie postąp z trzecią. Wróć na korytarz, przejdź przez dziurę w ziemi i przejdź przez drzwi z lewej.
Na korytarzu rusz przed siebie i skręć w lewo na drugim skrzyżowaniu, po czym zeskocz na dół przez dziurę w ziemi. Trafisz do tunelu z rurami - zacznij nim iść przed siebie, omijając przeszkody. Na skrzyżowaniu skręć w lewo i kontynuuj, aż do tajnego pokoju.
Znajdziesz tu kilka masek, nagranie i zabitego ptaka. Udaj się wtedy w prawo i podejdź do rzeczy, na który zarzucona jest biała szmata (obrazek powyżej). Okaże się, że znajdziesz tu głowę syna głównego bohatera - Adama. Porozmawiaj z nią, a potem zdecyduj czy chcesz sprawdzić implant w mózgu czy też nie.
Wspomnienie Adama
Jeśli wybrałeś pierwszy wariant, to wepnij w implant w głowie Adama kabel. Po chwili zostaniesz przeniesiony do wspomnień syna.
W windzie wejdź w interakcję z ekranem z lewej. Po dojechaniu na miejsce przejdź po moście do oddalonego budynku, gdzie wejdź w interakcję z komputerem. Wciśnij dowolny klawisz na panelu, a rozlegnie się alarm, po czym wylądujesz w pokoju. Podejdź do telewizora i uruchom go (obrazek powyżej).
Po animacji wejdź w interakcję z telewizorem ponownie. Następnie weźmiesz udział w kilku minigrach, których nie da się wygrać. Będą to kolejno:
- Tetris - z sufitu zaczną spadać klocki, których należy unikać.
- Wyścigi - unikaj przeszkód na drodze.
- Lochy - unikaj pułapek i potworów.
Po powrocie do rzeczywistości zażyj synchronizynę.
Sanktuarium
Bez względu na to czy dotarłeś do wspomnień Adama czy też nie, to kolejnym celem będzie dotarcie do Sanktuarium.
Opuść pomieszczenie i przejdź przez drzwi z lewej, przy których zaświeci się zielona lampka. Dotrzesz do tuneli, którymi zacznij iść przed siebie. Przy śluzie przestaw dźwignię z prawej i kontynuuj. Kiedy zobaczysz przed sobą potwora skręć w prawo i ruszaj dalej, aż dotrzesz do panelu na przejściu (obrazek powyżej). Wciśnij znajdujące się na nim trzy włączniki.
Po scence zacznij wracać i przejdź przez drzwi, nad którymi świeci się zielona żarówka. Na skrzyżowaniu z rurami skręć w prawo i ruszaj przed siebie, aż do śluzy, którą otwórz dźwignią z prawej. Wejdź po schodach na górę, a w końcu dotrzesz do wejścia do Sanktuarium.
Po wejściu do katedry dojdź na drugi jej koniec i wejdź w interakcję z komputerem. Podaj swoje imię i nazwisko, po czym odwróć się i skorzystaj z komputera przy kapsule z prawej (obrazek powyżej). Następnie wejdź do kapsuły.
Po chwili zostaniesz przeniesiony do nowej lokacji - lasu, gdzie zaczną świecić liście na drzewach.
Zacznij iść przed siebie i zlokalizuj ciemne, wysokie drzewo stworzone z kabli. Znajdziesz na nim ekran, do którego podejdź (obrazek powyżej). W ten sposób będziesz mógł porozmawiać z Adamem. Wypytaj syna o wszystkie możliwe rzeczy. Kiedy to uczynisz wizja w lesie zakończy się, a bohater wróci do sanktuarium.
Opuść kapsułę i skieruj się w prawo w stronę wyjścia. Na prawo od podwójnych drzwi znajdziesz przejście (obrazek powyżej), a za nim schody prowadzące na górę. Wejdź na piętro i wciśnij klawisz na organach.
Kiedy na dół zjedzie winda wejdź do niej i udaj się na górę. Poczekaj, aż otworzą się przejścia i rusz przed siebie. Wejdź na schody i przejdź przez drzwi z zieloną strzałką z lewej, a potem przez kolejne.
Trafisz do korytarza, na którym znajdziesz ciało. Przewróć je z brzucha na plecy i ruszaj dalej. Po dojściu do zamkniętych drzwi spójrz w lewo i porozmawiaj z kobietą. Po chwili za tobą otworzy się przejście (obrazek powyżej), z którego skorzystaj.
Korytarz z wrogami
Teraz cały czas idź przed siebie, omijając kilka przeszkód po drodze i przechodząc przez kolejne pomieszczenia. Jedno z nich przypomina pokój, w którym byli uwięzieni bohaterowie filmu Seksmisja. W pewnej chwili będziesz musiał ukucnąć, aby przejść dalej.
Przejście zaprowadzi cię do korytarza, po którym po chwili przejdzie przeciwnik (zauważ, że gdy rywal się zbliża obraz bardziej się rozmazuje). Poczekaj, aż to nastąpi, po czym skieruj się do kolejnego niskiego przejścia po drugiej stronie korytarza (jest oznaczone zieloną strzałką). Na jego końcu podnieś klapę i poczekaj, aż kolejny wróg przejdzie w lewo.
Również skręć w lewo, a na skrzyżowaniu udaj się w prawo i idź cały czas prosto, aż dotrzesz do kolejnego niskiego przejścia. Dojdziesz nim do następnej części labiryntu, gdzie uważaj na wroga z lewej. Przed sobą zobaczysz kolejne niskie przejście, z którego skorzystaj.
W końcu dotrzesz do części labiryntu z telewizorami z oczami. Staraj się dotrzeć do miejsca z białym napisem na ziemi (obrazek powyżej). W pobliżu teren patroluje jeszcze jeden wróg. Uważając na niego przedostań się do miejsca, gdzie oczy w telewizorach są bardziej rozwarte. W oddali za nimi zobaczysz pojedynczy duży telewizor - kieruj się w jego stronę.
Korytarz doprowadzi cię do podwójnych drzwi, przez które przejdź. Kiedy to uczynisz wejdź w interakcję z komputerem. Po skorzystaniu z niego obraz zacznie się ściemniać i rozjaśniać, a teren wokół będzie pulsować. Kiedy potwór zabije kobietę odwróć się, wybiegnij z pomieszczenia i zacznij biec przed siebie.
W końcu trafisz do niskiego przejścia, z którego skorzystaj. Idź przed siebie tunelem z kabli, odsuwając po drodze napotkane przeszkody (obrazek powyżej). Następnie dotrzesz do przejścia z wnętrznościami - idź nim, aż do drzwi windy, którą przywołaj przyciskiem z prawej.
Zakończenie
Po scence przy windzie rozpocznie się kolejna, pokazująca losy żony głównego bohatera, a zarazem matki Adama. Nastąpi tu również rozmowa między synem i ojcem dotycząca przeszłości i podjętych decyzji, a także losy samego Lazarskiego.
Kiedy odzyskasz w końcu kontrolę nad bohaterem rusz przed siebie kierując się w stronę dużej głowy (obrazek powyżej). Wejdź z nią w interakcję, a potem połącz się z końcówką, która się wysunie. Finalnie będziesz mógł wybrać jeden z dwóch wariantów:
- Spis treści: Observer - Poradnik, Solucja
- Ocalić Adama - umysły ojca i syna połączą się w jedność. Lazarski wróci do rzeczywistości - na koniec wystarczy przejść przez drzwi.
- Odrzucić Adama - ojciec odejdzie, a Adam na kolejną ofiarę wybierze stróża Janusza. Przejdź przez drzwi na końcu katedry i obejrzyj scenę, w której syn ginie, a los ojca pozostaje nieznany.