Observer - mieszkanie Jacka Karnasa, wyśledzenie zabójcy
Odwiedzamy nietypowy apartament i docieramy do mordercy.
Po tym, jak dozorca powie bohaterowi, że właścicielem salonu tatuaży jest Jack Karnas mieszkający pod numerem 210, skieruj się do wskazanego mieszkania. Od razu po wejściu okaże się, że lokum jest puste, ale coś jest z nim nie w porządku. Rusz przed siebie, za zakrętem dotrzesz do korytarza przechodzącego w willę wykonaną w starym stylu.
Dojdź korytarzem do końca, a trafisz do pokoju łączącego gabinet z sypialnią. Możesz nieco się po nim rozejrzeć.
Najważniejszym punktem jest radio (obrazek powyżej). Podejdź do niego i zacznij kręcić pokrętłem, co spowoduje przywołanie obrazów z przeszłości. Najpierw usłyszysz rozmowę, a po kolejnym pokręceniu zobaczysz, jak z prawej otwiera się łóżko i pokazują się mechanizmy w kształcie ramion.
Ponownie pokręć pokrętłem w prawo, aż do końca skali, co spowoduje uruchomienie kolejnej wizji. Następnie pokręć pokrętłem w lewo i poczekaj, aż przestawią się fotele. Kiedy skończysz użyj pokrętła jeszcze raz, tym razem do przestawienia go w prawo (wizja ze stołem chirurgicznym).
Po ostatniej wizji z radia wyleci wtyczka. Podnieś ją z ziemi i umieść z powrotem w gnieździe, co spowoduje otworzenie ściany z lewej. Weź wtyczkę z radia i osadź ją w gnieździe w brzuchu postaci. Po chwili rozświetli się kula trzymana przez nią w prawym ręku.
Wejdź z kulą w interakcję, co spowoduje zamianę obrazu z kolorowego na czarno-biały. Następnie podejdź do mechanizmu po drugiej stronie pokoju. Obejrzyj scenkę i poczekaj, aż dobiegnie do końca.
Następnie podnieś wtyczkę leżącą z lewej strony pomieszczenia i umieść ją w elektrycznej kuli (obrazek powyżej) na środku pokoju. Po kolejnej scenie opuść pokój i idź w głąb korytarza. Na końcu dotrzesz na otwarty teren. Rusz przed siebie i obejrzyj kilka chaotycznych wizji.
Po chwili wrócisz do mieszkania Jacka Karnasa i automatycznie dokonasz analizy jego zwłok. Kiedy uzyskasz kontrolę nad bohaterem weź synchronizynę, która polepszy widoczność.
Opuść mieszkanie Karnasa i zacznij iść wzdłuż korytarza kierując się niebieskimi śladami krwi. W końcu dotrzesz do laboratorium. Przejdź na drugą stronę i wciśnij przycisk na prawo od drzwi (obrazek powyżej), dzięki czemu otworzysz przejście prowadzące podziemi.
Skorzystaj z niego, po czym idź cały czas przed siebie. W pewnej chwili przejdziesz przez „dziwnie zachowujący się" korytarz. Po przejściu przez niego przejdź przez drzwi na końcu. Po chwili przeniesiesz się do dalszej części budynku, ale nieco odmienionego - wszędzie będzie pełno krwi oraz oddychających narządów.
Idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz na taras nad podwórkiem i salonem tatuażu. Skieruj się w lewo, a potem przejdź przez drzwi z lewej. Trafisz na korytarz - na jego końcu są podwójne drzwi i zamek cyfrowy (obrazek powyżej). Spróbuj się do niego włamać. Uda się ustalić dwie cyfry.
Wyjdź z niego i odwróć się. Znajdziesz się na podwórku przed salonem tatuażu, a wokół pojawią się cienie osób. W zaułku z lewej jest 24 godzinny klub, do którego wejdź. W środku zlokalizuj schody prowadzące na dół i zejdź po nich do kolejnego pomieszczenia.
Dotrzesz do sali z tancerką na środku. Obejdź ją, podejdź do akwarium po drugiej stronie pomieszczenia i wciśnij przycisk (obrazek powyżej). Wyjdź z pokoju, wejdź na górę i wróć do pomieszczenia z tancerką ponownie. W akwarium w tle w pojawi się liczba 69.
Udaj się na górę, wyjdź z klubu i wróć do zaułka z podwójnymi drzwiami i zamkiem cyfrowym. Wejdź z nim w interakcję i dopisz dwie brakujące cyfry, czyli 69. W ten sposób otworzysz przejście.
Trafisz na korytarz w zrujnowanym budynku. Idź cały czas przed siebie, aż w końcu zostaniesz przeniesiony do lasu, gdzie natkniesz się na białą, świecącą sarnę. Wyrusz za nią, a kiedy zniknie przejdź w tryb wizji elektromagnetycznej i namierz wnętrze budynku (obraz będzie pojawiał się i znikał).
Twoim celem jest odnalezienie trzech szuflad przy serwerach (obrazek powyżej). Zlokalizujesz je po zielonym kolorze w momencie, kiedy się do nich zbliżysz. Po wyciągnięciu trzech szuflad wróć do normalnego widoku, dzięki czemu znajdziesz się w pomieszczeniu.
Skorzystaj z drzwi, żeby opuścić lokację, po czym przejdź przez drzwi z prawej na klatkę schodową. Ślady krwi prowadzą po schodach na strych - udaj się tam. Na górze przejdź przez drzwi.
- Spis treści: Observer - Poradnik, Solucja
- Następnie: Observer - wspomnienie Wiktora Maderskiego
Znajdziesz się na strychu. Zwróć uwagę na niebieskie ślady krwi i zacznij kierować się ich tropem (obrazek powyżej). Idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do otwieranych w podłodze drzwi. Skorzystaj z nich, a zabójca rzuci się na bohatera i po chwili obydwie postacie spadną na dół.