Observer - Poradnik, Solucja
Wskazówki, opis przejścia i najlepsze porady.
Witamy w poradniku i solucji do gry Observer wyprodukowaną przez krakowskie studio Bloober Team. Tytuł jest psychologicznym horrorem rozgrywającym się w odległej przyszłości w Krakowie.
Gracz wciela się w postać Daniela Lazarskiego, tak zwanego observera, czyli specjalnego agenta posiadającego zdolności i technologię umożliwiającą wchodzenie we wspomnienia napotkanych osób.
W poradniku do gry Observer znajdziecie garść porad ogólnych, umożliwiających szybkie zapoznanie się z mechaniką gry oraz najważniejszymi elementami rozgrywki. Główną część stanowi szczegółowy opis przejścia kampanii fabularnej, wzbogacony o opisy osiągnięć do zdobycia.
Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy!
Opis przejścia
W tym miejscu znajdziesz szczegółową solucją, dzięki której uporasz się z każdą zagadką i momentem podczas kampanii fabularnej. Tytuł nie jest podzielony na misje ani rozdziały, dlatego zastosowany podział jest autorski.
- Observer - pierwsze śledztwo, Adam, wyjście z mieszkania 007
- Observer - przesłuchanie sąsiadów, rozmówca HN, analiza implantu
- Observer - wspomnienie Amira Nowaka, zagadka z telewizorami
- Observer - odnalezienie Heleny Nowak, salon tatuażu
- Observer - dziwna dziewczynka, sprawa 628
- Observer - ukryty pokój, zagadka z dźwigiem, piwnica, dziwne hałasy
- Observer - mieszkanie Jacka Karnasa, wyśledzenie zabójcy
- Observer - wspomnienie Wiktora Maderskiego
- Observer - Adam, Sanktuarium, finał, zakończenie
Porady ogólne
- Wchodzenie w interakcję z wieloma przedmiotami wymaga nie tylko naciśnięcia klawisza, ale również przytrzymania go i wykonania ruchu. Przykładowo jeśli chcemy otworzyć drzwi, to należy najechać kursorem na klamkę, wcisnąć przycisk interakcji, przytrzymać go, a następnie popchnąć drzwi do przodu lub do tyłu (w zależności, w którą stronę się otwierają). Samo naciśnięcie na klamkę nie spowoduje otworzenia drzwi.
- Staraj się często zaglądać do dziennika (klawisz „Tab" lub środkowy przycisk myszy). Dzięki niemu możesz szybko zdobyć informacje na temat bieżącego śledztwa oraz związanych z nim szczegółów. Z jego poziomu uzupełniasz także synchronizynę.
- Po ważnych i wyczerpujących dla bohatera wydarzeniach system poinformuje, abyś wstrzyknął bohaterowi synchronizynę. Jest to specjalny środek przywracający mu siły witalne. Aby to uczynić wejdź do dziennika i kliknij ikonę tabletki znajdującą się na zakładce z lewej. Ampułki z synchronizyną będziesz znajdował co pewien czas w trakcie gry.
- Dokładnie badaj odwiedzane lokacje. Chodzi tu nie tylko o sekrety, ale zwłaszcza momenty z zagadkami logicznymi. Gra bardzo rzadko udziela porad i wskazówek i większości przypadków gracz jest skazany na własne umiejętności. Dlatego w przypadku „zacięcia" się w jakimś miejscu ważne jest przyglądanie się i badanie wszystkich możliwych obiektów i wchodzenie z nimi w interakcję.
- Czasami podczas zdobywania informacji z czyjegoś umysłu trafisz nie tylko na różnego rodzaju wspomnienia, ale także na przeciwników, którzy mogą cię zabić. W takich momentach tytuł zamienia się w skradankę. Najlepiej jest ukucnąć i z dystansu obserwować rywali. Dopiero, kiedy ścieżka do celu stanie przed bohaterem otworem należy zacząć się przesuwać i omijać wrogów. Próba ich obiegnięcia bez żadnego planu najczęściej skończy się śmiercią głównej postaci i koniecznością powtarzania danego fragmentu od nowa.
- W trakcie gry możesz korzystać z dwóch dodatkowych trybów prowadzenia śledztw. Tak zwana Wizja EM (klawisz „E") pozwala na szybsze dostrzeganie i analizowanie przedmiotów i środków technicznych (np. komputerów). Bio-wizja (klawisz „Q") umożliwia z kolei analizę śladów biologicznych, takich jak krew czy rany. Oprócz dwóch powyższych bohater może też korzystać z noktowizora (klawisz „F") ułatwiającego widzenie w ciemnościach.