Observer - wspomnienie Amira Nowaka, zagadka z telewizorami
Zobacz, jakie wizje z przeszłości zachowała ofiara brutalnego mordu.
Po odczytaniu danych z implantu wciśnij środkowy przycisk myszy, co spowoduje „wejście" w mózg Amira Nowaka, umożliwiając tym samym poznanie jego wspomnień. Są one dość specyficzne, często bardzo chaotyczne i należy się do nich z początku nieco przyzwyczaić.
Na początku wspomnienia znajdziesz się w mieszkaniu Heleny Nowak. Rusz przed siebie, wyjdź na korytarz i kieruj się w stronę drzwi z numerem 104. Otwórz je, a potem kolejne (ślepy zaułek z piskliwym dźwiękiem). Następnie spójrz na okno z lewej - zobaczysz przesuwające się, zapętlone na stole przedmioty.
Rozejrzyj się wokół i przejdź w kierunku stolika, do którego uzyskasz dostęp. Potem wyrusz w prawo w stronę korytarza (obrazek powyżej). Dojdź do końca, przejdź przez drzwi, podejdź do okna, na którym rozbije się ptak i odwróć się o 180 stopni, po czym zacznij iść w głąb mrocznego korytarza.
Odwróć się ponownie i rusz w stronę drzwi - ptaki będą próbowały utrudnić ci do nich dojście. Kiedy się do nich zbliżysz przeniesiesz się do nowego miejsca, a finalnie wrócisz do bloku.
Rusz przed siebie i wejdź w interakcję z domofonem w mieszkaniu 209. Rusz wzdłuż korytarza. Z prawej strony będziesz mijał policyjną blokadę, za którą na drzwiach znajdziesz jedną z sześćdziesięciu dziewięciu kart z kolekcji - Szymona Barańskiego. Ruszaj dalej, aż dotrzesz do korytarza z rurami i pokojem 112 (obrazek powyżej), gdzie wejdź w interakcję z domofonem.
Odwróć się i rusz przed siebie. Idź tak długo, aż dotrzesz do celi. Obejdź ją i wróć do pojedynczych drzwi, przez które przejdź. Po chwili obraz się zamgli i ponownie trafisz do korytarza.
Idź przed siebie tak długo, aż dotrzesz do przejścia, na którym zobaczysz idącą postać (obrazek powyżej) przypominającą mutanta. Obecnie nic ci nie grozi, ale później w trakcie gry będziesz musiał uważać na takich rywali. Wejdź za postacią na korytarz i skręć w lewo.
Rusz przed siebie, aż dotrzesz do pokoju, w którym usłyszysz dziwny dźwięk. Okaże się, że wydaje go włączany telewizor.
Spójrz na niego i przyjrzyj się ekranowi. Zobaczysz na nim przejście, do którego należy się skierować (obrazek powyżej). Jeśli masz kłopoty z jego zlokalizowaniem, to zwróć uwagę na charakterystyczne elementy. W naszym przykładzie łatwo zauważyć, że na lewo od przejścia jest szafka (a), a na prawo stołek (b).
Po przejściu do kolejnej lokacji ponownie zwracaj uwagę na telewizor i przejście, które się na nim znajduje. Jeśli nie będziesz postępował w ten sposób, to bohater będzie w kółko przechodził przez to samo pomieszczenie.
W końcu trafisz do pokoju przesłuchań. Podejdź do stołu i podnieś łyżkę. Po „posiłku" trafisz na otwarty teren. Zacznij biec przed siebie i poczekaj, aż wylądujesz na więziennym korytarzu, gdzie zacznij iść prosto. Po kilku szybkich scenkach zacznij podążać za strażnikiem służby więziennej.
Kiedy dotrzesz do kotary przejdź przez nią i wciśnij przycisk w toalecie. Znajdziesz się w celi. Poczekaj, aż bohater się sztachnie, po czym idź przed siebie pulsującymi korytarzami. Przejdź przez jedno z przejść, po którym znajdziesz się na dyskotece.
Przejdź przez parkiet i wejdź do korytarza, po czym kieruj się w stronę postaci Amira i Heleny (obrazek powyżej). Po scence udaj się do salonu tatuażu, gdzie będziesz świadkiem ślubu. W kolejnej wizji kieruj się w stronę prysznica. Kiedy zostaniesz odepchnięty odwróć się i podejdź do drugiego, gdzie zacznij kręcić kurkiem w lewo.
- Spis treści: Observer - Poradnik, Solucja
- Następnie: Observer - odnalezienie Heleny Nowak, salon tatuażu
Kiedy ściana się rozleci wejdź do nowej lokacji i zacznij podążać za telewizorem, aż wylądujesz w bloku. Udaj się do mieszkania 104 (drzwi z lewej), a trafisz w pobliże nowego natrysku. Zacznij kręcić kurek tym razem w prawo. Kontynuuj tak długo, aż wspomnienie się zakończy.