Obszerny gameplay z Assassin’s Creed Shadows pokazuje duet bohaterów w akcji
Walka i skradanie.
Zwiastun Assassin’s Creed Shadows przygotowany na imprezę Ubisoft Forwards prezentuje zróżnicowane podejście dwójki bohaterów do misji w nadchodzącej produkcji.
Zaczynamy jako samuraj Yasuke. Zwiedzamy jedną z wiosek, gdzie możemy nawet pogłaskać pieska, co od razu premiuje tytuł do miana gry roku. Szybko okazuje się, że problemem są lokalni poborcy podatków, którzy nie działają do końca uczciwie.
Jednego z takich poborców trzeba następnie zlokalizować na bazie mało konkretnych wskazówek. Wszystko to na drodze do poradzenia sobie z „zepsuciem”, które najwyraźniej opanowało okolicę. Jeśli możemy pokusić się o zgadywanie, zaangażowani są zapewne templariusze.
Nieco niespodziewanie dochodzi do walki, która świetnie prezentuje siłę Yasuke. Ten posługuję się nie tylko klasyczną kataną, ale także ogromną, dwuręczną pałką, w brutalny sposób rozprawiając się z przeciwnikami, którzy - już tradycyjnie - grzecznie czekają na swoją kolej do walki.
Po pozbyciu się nielegalnego poborcy do akcji wkracza zaprzyjaźniona pani ninja, Naoe. Ta w poszukiwaniach pobliskiego daimyo stawia już na dużo bardziej skryte podejście, lecz gracz może wybrać, którą postacią zabierze na misję.
Jest noc, co wydatnie pomaga w przemykaniu w cieniach, skakaniu po dachach i cichym eliminowaniu przeciwników. Jest nawet czołganie i nurkowanie, możliwość gaszenia źródeł światła i sporo nowych animacji, podkreślających zwinność bohaterki, która po stronie minusów zapisze za to grę aktorską.
Papierowe ściany japońskich domów raz jeszcze nie są przeszkodą dla miecza, a Naoe radzi sobie sprawnie także w otwartej walce, głównie za pomocą ostrzy zamontowanych na łańcuchach, nieco w stylu klasycznego Kratosa.
Jedną z bardziej zauważalnych nowości w Assassin’s Creed Shadows będą zapewne zmieniające się pory roku, wpływające na rozgrywkę. Dla przykładu, zimą nie zanurkujemy pod wodą.
Premiera 15 listopada na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.