Obszerny gameplay z sieciowego Conan Exiles
Tworzenie postaci, budowa schronienia i inne.
Deweloperzy z Funcomu zorganizowali w internecie prezentację, podczas której pokazali trwający ponad 40 minut fragment rozgrywki z wczesnej wersji sieciowego Conan Exiles.
Demonstrację rozpoczęto standardowo, czyli od stworzenia postaci. Edytor służący do kreacji bohatera wydaje się rozbudowany - modyfikujemy nie tylko wygląd, ale decydujemy też o rasie (tych ma być kilkanaście) oraz wyznawanej religii.
Następnie rozpoczęła się właściwa zabawa, w której wydarzenia można obserwować z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. Tak jak w wielu innych produkcjach traktujących o przetrwaniu, protagonista musiał zebrać cenne surowce i minerały.
Po ścięciu kilku drzew oraz rozłupaniu paru kamieni, prowadzona przez twórców postać przystąpiła do budowy schronienia. Najpierw postawiono ściany oraz przygotowano swoistą posadzkę.
Interesująco rozwiązano kwestię pożywienia. Aby utrzymać bohatera przy życiu, należy jeść i pić, ale po zapełnieniu pasków głodu i pragnienia, te nie zaczynają od razu spadać. Dzięki temu gracze mogą chwilę odetchnąć nim znowu będą zmuszeni szukać zapasów.
To jednak nie wszystko. Tuż po zakończeniu prezentacji, Joel Bylos - dyrektor kreatywny gry - wraz z odpowiedzialnym za kontakt z fanami Jensem Erikiem Vaalarem wzięli udział w zorganizowanej na forum Reddit sesji pytań i odpowiedzi, w trakcie której podzielili się paroma szczegółami na temat tytułu.
Autorzy podkreślają, że choć inspirują się głównie powieściami Roberta E. Howarda, w samej produkcji znajdą się też odniesienia do filmów z Conanem. Przykładem są wężowe strzały czy koło bólu pozwalające zamienić jeńców w niewolników.
Na początku produkcja zaoferuje obszerny teren składający się między innymi z tropikalnych oaz, piaskowych wydm i zrujnowanych miast. Autorzy podkreślają, że wirtualny świat nie będzie pusty i będzie wiele miejsc do zbadania.
Dużą rolę odegra religia. Zawierzając danemu bóstwu, postać otrzyma dostęp do określonych mocy, przedmiotów i broni. Oddając cześć Setowi zdobędzie wężowe strzały.
Pojawi się opcja założenia własnego serwera, który we wczesnej wersji gry pomieści około 70 osób. Twórcy pozwolą nam zmienić nieco zasady zabawy - będziemy mogli wyłączyć możliwość atakowania bazy pod naszą nieobecność, wpłyniemy też na szybkość zdobywania kolejnych poziomów.
Autorzy nie chcą na razie podawać szczegółów na temat modelu biznesowego, ale obiecują, że w produkcji zabraknie transakcji cyfrowych. Zaznaczają również, że okres testów we wczesnym dostępie nie powinien trwać dłużej niż rok.
Deweloperzy podkreślają także, że Conan Exiles nie będzie kładł tak dużego nacisku na opowieść, jak na przykład Mass Effect, co jednak nie oznacza, że historia nie będzie ważna. Treści fabularnych ma być więcej niż w innych tego typu tytułach.
Powstająca gra pozwoli użytkownikom zajmować się czarnoksięstwem, choć opcja nie będzie dostępna od razu, a zostanie dodana już po premierze wczesnej wersji. Podobnie zostanie rozwiązana kwestia wierzchowców.
Produkcja położy nacisk na walkę wręcz, dlatego też twórcy przywiązują do tego elementu wiele uwagi. Warto jednak zaznaczyć, że broń bohatera ma się z czasem zużywać.
Wczesna wersja Conan Exiles ukaże się 31 stycznia przyszłego roku na PC. W planach jest też wydanie na Xbox One, które powinno ukazać się wiosną w bliżej niesprecyzowanym terminie.
Na razie autorzy nie chcą zdradzić czy sieciowy symulator przetrwania będzie kompatybilny z Project Scorpio - następną platformą Microsoftu. Deweloperzy podejmą decyzję dopiero, kiedy sprzęt zadebiutuje na rynku.