Octodad: Dadliest Catch z ponad 450 tys. sprzedanych egzemplarzy
Niemal 5 mln dol. przychodów.
W rok od premiery sprzedano ponad 450 tys. egzemplarzy gry zręcznościowej Octodad: Dadliest Catch, co pozwoliło wypracować przychody na poziomie 4,9 mln. dolarów - poinformowali twórcy.
Największym zainteresowaniem cieszyła się wersja PC, odpowiadając za 61,1 procent kopii w rękach graczy. Na drugim miejscu PlayStation 4 z 32,6 proc., a dalej Mac z 5,5 proc. i Linux z 0,8 proc.
Co ciekawe, przychody rozkładają się już nieco bardziej na korzyść sprzętu Sony, gdzie wypracowano 39,2 procent z 4,9 mln. dolarów - na PC było to 55 proc.
„Octodad: Dadliest Catch nigdy nie było dostępne za darmo w PS Plus, choć niektórzy tak sądzą, ponieważ zostało ogłoszone razem Don't Starve i innymi grami PS Plus na E3” - zauważa szef studia Young Horses, Philip Tibitoski (dzięki, Joystiq).
„Nie wiem jak wpłynęłoby to na nasze przychody. Wiele zależy od typu gry. Założę się, że dostęp w PS Plus może być czymś pozytywnym w przypadku gier wieloosobowych, ponieważ znajomi zachęcają się wzajemnie do zakupu i wspólnej zabawy.”
Z poniższej infografiki dowiadujemy się także, że Octodad: Dadliest Catch powstawało przez 28208 godzin, 37 procent posiadaczy ukończyło historię, a najpopularniejszą wersją językową - poza angielskim oryginałem - jest edycja rosyjska.
Głównym bohaterem w humorystycznej produkcji jest ośmiornica, udająca standardowego członka rodziny. Robimy zakupy, prowadzimy dzieci do szkoły, gotujemy posiłki i sprzątamy mieszkanie, ale problemem jest sterowanie i opanowanie macek - każdą z nich kierujemy oddzielnie.