Oculus Rift - wymagania sprzętowe
Droga rzeczywistość.
Nadal nie znamy oficjalnej ceny Oculus Rift w wersji dla konsumentów, ale wiemy już, że sporo pieniędzy należy wydać na komputer, który obsłuży zestaw rzeczywistości wirtualnej.
Producent podał wczoraj rekomendowane wymagania sprzętowe, które pozwolą skorzystać z „pełni wrażeń Rift”:
- System operacyjny: Windows 7 SP1
- Procesor: Intel i5-4590
- Pamięć: 8 GB RAM+
- Grafika: Nvidia GTX 970 / AMD 290
- Wyjście HDMI 1.3
- 2x USB 3.0
Uwagę zwracają modele kart graficznych, kosztujące sporo ponad tysiąc złotych. Jest też procesor za ponad 800 zł i konieczność posiadania sporych zasobów pamięci RAM.
Takie wymogi nie powinny jednak dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę, że komputer musi wyświetlić podwójny obraz w rozdzielczości 2160×1200, przy wydajności na poziomie 90 klatek na sekundę.
„Celem wszystkich gier i aplikacji na Rift jest dostarczenie wspaniałych wrażeń na takiej konfiguracji” - napisano na oficjalnym blogu. „Ostatecznie uważamy, że będzie to fundament pod sukces VR, ponieważ deweloperzy będą mogli dostosować swoje aplikacje pod znaną specyfikację.”
„Tradycyjna gra w 1080p i 60 Hz wymaga 124 milionów cieniowanych pikseli na sekundę. Wymogi na Oculus Rift idą znacznie dalej: około 400 milionów cieniowanych pikseli na sekundę. Oznacza to, że sam koszt renderowania w grze VR będzie wymagał trzy razy więcej mocy GPU niż 1080p.”
Oculus Rift w wersji dla konsumentów zadebiutuje w pierwszym kwartale przyszłego roku.