Skip to main content

Odbiorcy wymagają dziś rozbudowanych gier - uważa reżyser Control

Nie wystarczy prosta strzelanka.

Aby gra odniosła dziś sukces, musi być znacznie bardziej skomplikowana niż zaledwie kilka lat temu - twierdzi Mikael Kasurinen, dyrektor generalny Remedy, studia odpowiedzialnego za Alan Wake, Quantum Break i powstające Control.

Deweloper, pełniący również funkcję reżysera najnowszej produkcji wspomnianego zespołu, uważa, że poprzednie tytuły Remedy mają dziś przestarzały projekt rozgrywki, który nie sprawdza się już tak dobrze - podobnie jak strzelanki sprzed lat.

- Halo miało jedną „pętlę” rozgrywki, opierającą się na satysfakcji z udanych strzałów w głowę. I to powtarzało się w grze nieustannie. To była wtedy popularna wśród twórców strategia, ale dziś to nie wystarcza - powiedział Kasurinen.

W Halo liczyła się radość ze strzelania

- Trzeba zbudować też inne warstwy rozgrywki: rozwój, silne postacie, interesujący świat do eksploracji. Nawet kiedy ludzie nie grają w naszą produkcję, chcemy, by o niej myśleli. „Czym się zajmę w Control, kiedy wrócę wieczorem do domu? Może zrobię misję poboczną?”.

Zobacz: Control - premiera i najważniejsze informacje

Control to przygodowa gra akcji, w której bohaterka korzysta ze specjalnych zdolności - lewitacji, telekinezy i kontroli umysłów. Nad tytułem współpracują także aktorzy, którzy mieli udział w poprzednich produkcjach studia Remedy.

Zobacz na YouTube

Premiera Control 27 sierpnia, na PC, PlayStation 4 i Xbox One.

Zobacz także