Znaleziono 17-letnią wiadomość ukrytą w kodzie Dungeon Keeper
Aktualna także dzisiaj.
Klasyczna strategia Dungeon Keeper ukazała się za sprawą Electronic Arts w czerwcu 1997 roku, ale dopiero niedawno odkryto wiadomość, zostawioną w kodzie gry przez jednego z deweloperów.
„Piszę te słowa o 4 rano, podczas ostatniego dnia prac” - czytamy w komunikacie znalezionym przez jednego z pracowników GOG. „Patrzę na biuro i widzę zmęczone, blade twarze zespołu Dungeon Keeper.”
„Ten projekt zniszczył zdrowie i życie towarzyskie każdego członka zespołu, więc mam nadzieję, że gra się wam spodoba. Nam nadal się podoba, nawet po szesnastu godzinach dziennie przez siedem dni w tygodniu, przez pięć miesięcy.”
„Stworzyliśmy ten tytuł z pasją i jestem dumny, że jestem częścią... Mam nadzieję nie tylko, że gra się spodoba, ale także, że zdajecie sobie sprawę z ogromnej pracy, jaką wykonaliśmy.”
O tym, jak mało rynek gier wideo zmienił się przez 17 lat, najlepiej świadczy wypowiedź autora wiadomości - Jonty'ego Barnesa - który kończy teraz prace nad Destiny w studiu Bungie.
- To zabawne, mam teraz podobne odczucia w związku z Destiny - przyznał deweloper w rozmowie z serwisem Polygon. - Oba tytuły zabrały dosłownie wszystko, co miałem do zaoferowania. Z obu jestem dumny i oba zmieniły moje życie.
Pierwsza część serii Dungeon Keeper od studia Bullfrog Productions ukazała się w 1997 roku. Gracz wcielał się w demona, zarządzającego własnym kompleksem jaskiń, budując rozbudowaną, podziemną infrastrukturę i odpierając ataki śmiałków z powierzchni.