Skip to main content

Odnaleziono jeden z pierwszych egzemplarzy Nintendo GameCube

Użyty podczas uroczystej premiery w 2000 roku.

Źródło zdjęcia: Źródło: „Nintendo GameCube reveal @ Spaceworld 2000” - autor Adam Doree w serwisie YouTube

Kolekcjonerowi konsol udało się znaleźć i zakupić jeden z prototypowych egzemplarzy konsoli Nintendo GameCube, które zostały użyte podczas uroczystej premiery konsoli na targach Spaceworld 2000. Nabywca podzielił się szczegółowymi zdjęciami oraz opisał różnice między tym egzemplarzem, a finalną wersją sklepową.

Nowym właścicielem został właściciel serwisu Consolevariations, tworzącego bazę danych różnych edycji specjalnych konsol. Podał jedynie, że jeden z użytkowników jego Discorda podesłał mu link do oferty sprzedaży prototypowego GameCube, a po bliższych oględzinach okazało się, że ma do czynienia z jednostką zaprezentowaną na scenie podczas pamiętnej konferencji.

Na scenie pojawiło się wówczas pięć „kostek” - w kolorach czarnym, srebrnym, fioletowym, białym i czerwonym - a do kolekcji blogera trafił najbardziej charakterystyczny, fioletowy egzemplarz. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jest to w pełni sprawna jednostka - wewnątrz brakuje wielu komponentów i nic nie jest podłączone - działa jedynie mały system podświetlenia diody przy klapce napędu.

Oprócz tego, sama obudowa różni się kilkoma detalami. Oprócz inaczej podpisanych portów, w oczy rzuca się na przykład niewielkie „okienko” w kapie napędu, pozwalające zobaczyć czy płyta w środku się kręci - to usunięto z finalnego modelu. Od momentu pokazu do premiery przeprojektowano także otwory wentylacyjne po bokach sprzętu oraz dodano dodatkowy wywietrznik na tyle konsoli.

Porównanie modeli - finalny po lewej, prototyp po prawej (źródło: Consolevariations)

Jednak nawet jeśli nie jest to w pełni sprawna jednostka, to prototypowy GameCube wciąż posiada dużą wartość historyczną - nie tylko brał udział w ważnym wydarzeniu, na którym pokazano między innymi bardzo negatywnie wówczas przyjęte tech-demo Legend of Zelda: Twilight Princess, ale też pokazuje, że dość widoczne zmiany projektowe mogą pojawić się nawet tuż przed wprowadzeniem finalnego produktu na rynek.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także