Odpowiednik techniki Nvidia DLSS może trafić na PS5 i Xbox Series X/S
Nieoficjalne informacje o alternatywie od AMD.
- FidelityFX Super Resolution to technika, która poprawi wydajność w grach
- Spekuluje się, że rozwiązanie pojawi się nie tylko na PC, ale i konsolach
Sebastian Linus, który w serwisie YouTube prowadzi kanał technologiczny, przekonuje, że PS5 i Xbox Series X/S otrzymają obsługę FidelityFX Super Resolution, czyli przygotowywanego przez AMD odpowiednika opracowanej przez Nvidię techniki DLSS.
Przypomnijmy, że wspomniane rozwiązanie renderuje obraz w niższej rozdzielczości, a następnie automatycznie skaluje go do wyższej. Dzięki temu uzyskuje się lepszą płynność przy minimalnym spadku jakości grafiki.
FidelityFX Super Resolution jest odpowiednikiem systemu Nvidii, zmierzającym na karty AMD. Według youtubera Sebastiana Linusa, pojawi się na wszystkich układach firmy - także znajdujących się w PS5 i Xbox Series X/S.
- Zamiast przyspieszać premierę techniki, udostępniając ją początkowo tylko na najpotężniejszych kartach, chcą by rozwiązanie było międzyplatformowe. Zamierzają uruchomić mechanizm na wszystkich GPU, w tym konsolowych - przekonuje internauta.
Należy jednoczenie zaznaczyć, że na razie doniesień przekazanych przez Linusa nie potwierdzili przedstawiciele AMD. Youtuber uchodzi jednak za dobrze poinformowaną osobę w kwestii tematów związanych z technologią.
Jeżeli FidelityFX Super Resolution pojawiłoby się na konsolach, najpewniej poprawiłoby działanie gier. Jak już pisaliśmy, DLSS od Nvidii potrafi czynić cuda - produkcje uruchamiane w rozdzielczości 240p potrafią wyglądać bardzo dobrze.