Skip to main content

Oficjalne mecze Counter-Strike 2 będą krótsze niż w CS:GO

Zagramy do 13 rund.

Valve potwierdziło, że oficjalne mecze w Counter-Strike 2 rozgrywane będą w formacie maksymalnie dwunastu rund na połowę potyczki, a nie - jak było w CS:GO - piętnastu. Starcia ulegną więc skróceniu.

Warto sprecyzować, że „oficjalne mecze” to te na turniejach z cyklu Major, współorganizowanych przez Valve. Inni organizatorzy będą mieli pełną dowolność w doborze formatu rozgrywek, lecz można bezpiecznie zakładać, że pójdą właśnie śladem wydawcy gry, a więc MR12 stanie się esportowym standardem w nowej odsłonie kultowej strzelanki.

W CS:GO graliśmy do szesnastu wygranych rund, teraz zagramy do trzynastu. Najnowsza aktualizacja CS2 wprowadza identyczną strukturę także w przypadku „normalnych” graczy, w trybach Premier oraz Competitive w samej grze, razem z 6-rundową dogrywką w przypadku dotarcia do wyniku 12:12.

„Dzięki tym zmianom ekscytujące mecze mogą być rozstrzygane w mniejszej liczbie rund. A krótsze mecze oznaczają, że gracze mogą grać więcej i częściej - czytamy na oficjalnym blogu. „Oczekujemy, że struktura i przebieg meczów będą z czasem ewoluować, w miarę adaptacji społeczności. Z niecierpliwością czekamy na to, w jaką stronę podążą zmiany”.

Jak widać, Valve pozostaje otwarte na modyfikacje w przyszłości, więc powrót do RM15 nie jest wykluczony. Najnowsza aktualizacja wprowadza do Counter-Strike 2 także rozbudowany system oceniania umiejętności gracza, który znajdzie zastosowanie w trybie Premier. Użytkownicy trafią do sezonowych rankingów, porównując się ze znajomymi czy regionem świata.

Co interesujące, od teraz będziemy zdobywać rangi osobno dla każdej mapy. Wersja testowa CS2 otrzymała także lokację Inferno, która doczekała się gruntownego odświeżenia. Ogólna struktura została bez zmian, choć na bananie pojawił się na przykład daszek, a kościół faktycznie przypomina kościół.

Zobacz także