Ogłoszono Mega Man 11 i reedycje ośmiu odsłon Mega Man X
Legacy Collections trafią na Switch.
Capcom zapowiedział mnóstwo atrakcji dla miłośników serii Mega Man. Ogłoszono całkiem nową odsłonę - Mega Man 11 - powrót ośmiu odsłon cyklu Mega Man X na współczesne platformy oraz wydanie obu kolekcji Legacy Collections na Nintendo Switch.
Wszystkie ogłoszenia związane były z wypadającymi 17 grudnia, trzydziestymi urodzinami niebieskiego bohatera. Obchody rozpoczynają się w tym miesiącu, lecz potrwają przez cały przyszły roku.
Najważniejszą częścią specjalnej transmisji było zapewne ogłoszenie Mega Man 11. Na kolejną odsłonę „głównej” serii platformówek trzeba było czekać siedem lat. Poniższy materiał wideo oferuje podróż przez historię cyklu - atrakcji nie brakuje, ponieważ poza podstawowymi produkcjami są jeszcze cykle X, Zero, ZX, Legends, Battle Network, czy Star Force.
Na samym końcu trailera jest spojrzenie na Mega Man 11. Premiera pod koniec przyszłego roku, z naciskiem na tradycyjne podejście: otrzymujemy platformówkę z widokiem z boku, choć znacząco zmienia się oprawa, która jest teraz dużo bardziej kolorowa.
Porzucono klasyczne modele w dwóch wymiarach na rzecz pełnego 3D, a do tego dochodzą ręcznie rysowane tła. Taki styl już teraz wydaje się dzielić społeczność fanów. Platformy docelowe to PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch.
Na tych samych urządzeniach ukażą się wszystkie odsłony cyklu Mega Man X, począwszy od lata przyszłego roku. Capcom nie podał jednak, czy zamierza wydawać osiem części pojedynczo, czy też w ramach jakiejś kolekcji - jak w przeszłości.
Jeśli o kolekcjach mowa, to dwa zestawy Mega Man Legacy Collection - odsłony 1-10 - ukazały się już na PC, PS4 i Xbox One, a na początku przyszłego roku trafią także na Nintendo Switch.
Otrzymujemy kilka bonusów, takich jak tryb Challenge Modes, w którym znajdziemy „wymieszane” sekcje z różnych odsłon. Najlepsze czasy przejścia trafią na tablice wyników. Inne nowości to rozbudowana baza danych na temat wszystkich aspektów serii, a także tryb treningowy, gdzie sprawdzimy się w starciach z poszczególnymi bossami.
Do tego kilka opcji obniżenia poziomu trudności, jak częstsze punkty kontrolne, zmniejszone obrażenia, czy przewijanie czasu rodem z gier wyścigowych.