Skip to main content

Ogrom wyciętej zawartości Baldur's Gate 3 może wrócić do gry dzięki pracy modera

Zaczął od pomysłów z wczesnego dostępu.

Nie jest tajemnicą, że w trakcie produkcji gier deweloperzy rezygnują z wielu niemalże gotowych elementów. Pewien moder podjął się ambitnego zadania, by taką właśnie porzuconą zawartość przywrócić do Baldur's Gate 3.

Jak zauważa portal GamesRadar, użytkownik o pseudonimie „DarthRen” zaczął od dodania do gry zawartości z samego początku fabuły, czyli Nautiloida łupieżców umysłu. Weterani powinni pamiętać, że w fazie Early Access lokacja była nieco bardziej rozbudowana, a dopiero w pełnej wersji ją skrócono.

Jak na razie projekt „Baldur's Gate 3 Restored” obejmuje tylko sam początek gry, jednak z czasem autor zamierza rozszerzyć go o kolejne fragmenty wycięte z finalnej wersji. „To jest pierwsza część tego projektu. Będę przywracał więcej porzuconej zawartości w różnych lokacjach” - napisał na stronie NexusMods.

Planuję zarówno przywrócić więcej wyciętej zawartości z wczesnego dostępu, jak i przerobić rzeczy, które były w planach, ale finalnie zostały porzucone. Powoli pracuję nad górnym miastem Wrót Baldura, które także planuję udostępnić” - doprecyzował w serwisie X.

Larian też zachęca graczy do zabawy modami.Zobacz na YouTube

Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że przywrócona zawartość wciąż będzie mocno wybrakowana, ponieważ nie trafiła do gry z jakiegoś konkretnego powodu. Nie zmienia to faktu, że korzystając z oficjalnego narzędzia moderskiego DarthRen może dotrzeć do wielu ciekawych rzeczy.

W obcinaniu z zawartości najbardziej ucierpiał ostatni - trzeci - akt gry, który w porównaniu z resztą wydaje się dosyć pospieszony. Wynika to właśnie z faktu, że Wrota Baldura miały być pierwotnie podzielone na dwie lokacje - miasto dolne i górne. Podobny los spotkał Wieże Księżycowego Księżyca. Szef Larian przyznał w wywiadzie, że z początku wieże miały być dwie, a jednak do pełnej wersji trafiła tylko jedna.

Zobacz także