Ogromne zainteresowanie drugą edycją konkursu GameINN
Firmy wnioskują o 233 mln zł.
W ubiegły czwartek zakończył się nabór wniosków o dofinansowanie w drugim konkursie programu GameINN, realizowanego przez Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju. Inicjatywa cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród polskich firm.
Łącznie złożono 90 wniosków, opiewających na kwotę 233 878 730,36 zł. Warto pamiętać, że NCBR ma jednak do przyznania „tylko” 100 mln zł środków unijnych, więc selekcja będzie ostrzejsza niż w pierwszej edycji.
Dla porównania, ubiegłoroczny debiut GameINN oznaczał przyznanie 115 mln zł, podczas gdy wnioski od 72 firm opiewały łącznie na 185 mln. Widać więc wyraźny trend wzrostowy pod względem budżetów projektów.
Wartość kosztów zgłoszonych projektów - a więc po dodaniu wkładów własnych zainteresowanych firm - wynosi ogółem 341 138 786,41 zł.
Obecnie trwa ocena formalna złożonych wniosków. Zgodnie z regulaminem, proces powinien zakończyć się w ciągu 90 dni kalendarzowych od dnia zamknięcia naboru wniosków, a więc najpóźniej 4 października.
Już pierwsza edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a nagrodzone projekty były szeroko omawiane w sieci. Największym „zwycięzcą” była chyba grupa CD Projekt, dla której - sumując CDP Red i GOG - przypadło niemal 30 milionów złotych.
Także i tym razem lista wybranych inicjatyw na pewno pojawi się w sieci. Obecnie firmy milczą, choć wiemy na przykład, że The Farm 51 - twórcy Get Even - złożyli dwa wnioski, starając się łącznie o 10,12 mln zł.
Narodowe Centrum Nauki i Rozwoju szacuje, że w Polsce istnieje ponad 240 firm zajmujących się produkcją gier, a wartość polskiego rynku wirtualnej rozrywki w 2015 roku wyniosła 1,65 mld zł.
Program GameINN finansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Powstał na wniosek Porozumienia Polskie Gry, w skład którego wchodzi między innymi CD Projekt, Techland, CI Games, Bloober Team i 11 bit studios.