Ogromne zwolnienia w studiu tworzącym grę na wyłączność PlayStation
Pracę mogło stracić nawet 90 osób.
Studio Deviation Games założone przez weteranów Call of Duty Black Ops rozwija zupełnie nową markę pod patronatem PlayStation. Wsparcie technologicznego giganta nie wystarczyło jednak, by uchronić dziesiątki stanowisk pracy.
Kilku byłych pracowników Deviation Games ogłosiło w mediach społecznościowych utratę posad. Wśród nich znalazł się inżynier oprogramowania Kyle Perras, który napisał wprost, że to wynik zwolnień na dużą skalę. „Moje studio niedawno nalazło się w trudnej sytuacji i zostało zmuszone do wielu zwolnień, które dosięgnęły także mnie” - napisał Perras.
Inni pracownicy wypowiadają się w podobnym tonie: „Wielu moich kolegów i przyjaciół zostało dziś zwolnionych z Deviation Games” - napisał Christopher Berry, główny artysta techniczny. „Dziś zyskaliśmy nowe życiowe doświadczenie - zwolnienie!” - dodała Miki G. „Niestety dotknęły mnie dzisiejsze zwolnienia w Deviation Games. Pilnie szukam stanowiska związanego z produkcją” - napisał współproducent Jared B.
Portal VGC powołując się na własne źródła, twierdzi, ze zwolnieniami mogło zostać objętych nawet 90 pracowników. W chwili podpisania umowy z Sony w 2021 roku studio zatrudniało 100 osób. Jeżeli w międzyczasie kadra pracownicza nie została znacznie rozbudowana, to wygląda na to, że zwolniono niemal cały zespół. Redaktorzy VGC zwrócili się do Sony oraz Deviation Games z prośbą o komentarz, jednak dotąd nie otrzymali odpowiedzi.
W czerwcu 2021 roku Sony ogłosiło zawarcie umowy z Deviation Games, na mocy której miała powstać zupełnie nowa marka na wyłączność PlayStation, jednak dotąd produkcja owiana jest mgłą tajemnicy. Nie wiadomo też jaki wpływ na plany wydawnicze będą miały zwolnienia. Warto wspomnieć, że Sony miało w ostatnim czasie anulować też tajemnicza strzelankę science fiction od innego studia.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.