Ojciec Fallouta tworzył RPG w świecie Władcy Pierścieni. Po latach pokazał demo
Projekt miał potencjał.
Tim Cain - jeden z ojców serii Fallout, współzałożyciel studia Troika Games, a od niedawna także youtuber - opublikował materiał przedstawiający demo gry w świecie Władcy Pierścieni. Projekt z 2001 roku zapowiadał się dosyć ambitnie, ale nigdy nie ujrzał światła dziennego.
Nieistniejące już Troika Games stworzyło w zamierzchłych czasach klasyki, takie jak Arcanum oraz Vampire: The Masquarade - Bloodlines. Jak dowiadujemy się z opowieści Caina, zespół aspirował również do pracy nad izometrycznym RPG w filmowym uniwersum Władcy Pierścieni.
Zamysł był całkiem oryginalny: gracz kierowałby drużyną bohaterów przeznaczoną do oczyszczenia drogi do Mordoru dla powiernika pierścienia. W czasie podróży trafialibyśmy na mroczne artefakty, których wykorzystywanie skutkowałby wzrostem „spaczenia”, wpływającym negatywnie na statystyki postaci.
Wydawca Sierra Entertainment zaakceptował projekt i zalecił zespołowi utworzenie krótkiego dema. Troika Games przygotowało więc dosyć prymitywną prezentację gry na przykładzie zwiedzania opanowanego przez pająki Hobbitonu. Czasu na stworzenie dema było bardzo mało, dlatego zespół nie zdążył stworzyć interfejsu ani systemu walki.
Fragment rozgrywki - przypominający nieco pokaz slajdów - rozpoczyna się w okolicach 5 minuty poniższego materiału.
- Ostatecznie spodobało im się to, co pokazaliśmy, więc postanowili przejąć prace nad projektem. Nie mieliśmy udziału w produkcji, zapłacono nam jedynie za stworzenie dema. Lubię mówić ludziom o tym, że pierwszy raz zapłacono mi za tworzenie gry, która nigdy nie powstała - wyjaśniał Cain.
Ambitny projekt porzucono, a Troika Games zajęło się Świątynią Pierwotnego Zła, która zadebiutowała na rynku w 2003 roku. RPG oparty na systemie Dungeon & Dragons nie odniósł tak znaczącego sukcesu jak Arcanum z 2001 roku. Kolejnym i ostatnim jednocześnie tytułem było wspomniane już Vampire: The Masquarade - Bloodlines, które także nie sprzedało się najlepiej. Studio zakończyło działalność w 2005 roku.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.