Skip to main content

Opis patcha do Baldur's Gate 3 jest tak długi, że nie zmieścił się na Steamie

Ponad 1000 poprawek.

Do Baldur's Gate 3 trafił dziś ogromnych rozmiarów patch, zapowiadany już od jakiegoś czasu. Gra doczekała się długiej listy poprawek, napraw błędów oraz udogodnień rozgrywki. Twórcy postanowili też nieco pomóc niskim postaciom.

Aktualizacja jest już dostępna do pobrania na PC. Zgodnie z zapowiedziami, Larian Studios skupiło się na rozwiązaniu problemów najbardziej rzucających się w oczy. Nie powinniśmy więc widzieć już lewitujących przedmiotów, postaci wyparowujących z kadru czy niedopracowanych animacji. Wyeliminowano także błąd, przez który część graczy nie mogła zobaczyć finałowej sceny romansu z Posępnym Sercem.

Z rzeczy równie ważnych: niskie postacie (np. niziołki czy krasnoludy) będą mogły w końcu odpowiednio pocałować wyższe postacie, co powinno ucieszyć graczy, którzy zdecydowali się na romans z Karlach. W oficjalnym opisie aktualizacji znajdziemy także długą listę poprawek skryptów i scen, którym zdarzało się czasem uruchamiać w nieodpowiednich momentach. Co ciekawa, cały opis patcha jest na tyle długi, że nie zmieścił się w limicie znaków Steama. Szczegóły znajdziemy więc wyłącznie na stronie gry.

Oprócz wymienionych wyżej elementów nie zabrakło oczywiście drobnych poprawek w balansie i optymalizacji, choć deweloperzy dodali, że konkretne usprawnienia wydajności otrzymamy w patchu kolejnym. Mowa zapewne o akcie trzecim, który przysporzył graczom wiele nieprzyjemności, właśnie z uwagi na nagłe spadki liczby klatek i ogólnej płynności rozgrywki. Możemy się domyślać, że łatka trafi do gry jeszcze przed premierą Baldur's Gate 3 na PlayStation 5.

Przypomnijmy, że debiut na urządzeniach Sony zaplanowano na 6 września. Wydanie na Xbox Series X/S ukaże się jeszcze w 2023 roku, ale pojawił się pewien haczyk. Wersja na słabszym Series S będzie pozbawiona opcji kooperacji na podzielonym ekranie.

Zobacz także