Opóźnienie Dragon Age 3 umożliwiło przywrócenie opcji wyboru rasy postaci
Wybór elfa lub krasnoluda zmieni nastawienie bohaterów niezależnych.
Roczne opóźnienie premiery Dragon Age 3: Inquisition pozwoliło przywrócić możliwość swobodnego wyboru rasy postaci dla głównego bohatera - przyznaje BioWare.
- Mogliśmy przywrócić tę opcję, ponieważ przesunęliśmy datę premiery - mówi Mark Darrah, producent wykonawczy gry, w rozmowie z serwisem GameInformer. - Po prostu mieliśmy więcej czasy, by dokończyć ten element.
Opóźnienie, a raczej całkiem nową datę premiery, ogłoszono na tegorocznych targach E3 razem z nowym trailerem, kończąc długi okres milczenia na temat gry.
Dyrektor kreatywny produkcji, Mike Laidlaw przyznał, że decyzja o przywróceniu wielu ras była „w 100 procentach oparta o uwagi fanów” i podjęto ją „na długo przed E3”.
Wśród dostępnych ras wymienia się elfy i krasnoludy, w dwóch wariantach. Podobne opcje oferowała pierwsze odsłona Dragon Age.
W Dragon Age 3, podobnie jak w Dragon Age 1, wybór rasy ma wpływ na przeszłość bohatera. Elfy są pogardzane, a krasnoludy są wyrzutkami własnego społeczeństwa.
Wybór elfa lub krasnoluda zmieni nastawienie bohaterów niezależnych, w niektórych przypadkach nawet w „znaczący” sposób, jak przy kontaktach z niektórymi frakcjami czy elfami-służącymi.
Kolejnym ważnym wyborem będzie klasa postaci. Fabuła gry opowiada o konflikcie magów i Templariuszy, więc wybór czarodzieja będzie miał swoje konsekwencje.
Dragon Age 3: Inquisition ukaże się jesienią 2014 roku, na PC i konsole obu generacji.