Skip to main content

Opublikowano pierwsze fragmenty rozgrywki z Middle-Earth: Shadow of Mordor

Batman w świecie Tolkiena?

Serwis Polygon opublikował pierwszą prezentację rozgrywki w Middle-Earth: Shadow of Mordor od studia Monolith. Przygotowany film udowadnia, że twórcy skorzystali z systemu walki znanego z serii Batman: Arkham.

Na ekranie podczas starć widać między innymi charakterystyczne ikony informujące o możliwości wykonania kontry, czy też licznik punktów i mnożnik combosów. Bohater strzela z łuku i korzysta z opcji przypominającej tryb detektywa - ponownie z serii Batman. Zapożyczono także system przemieszczania się i skradania.

Zaprezentowano system Nemesis - możliwość kontrolowania umysłów i dominacja nad pokonanymi na polu walki oponentami. „Przejęte” postacie możemy wysłać do walki po naszej stronie lub odesłać do obozu, by siać przerażenie opowieściami o naszych mocach. Możemy na przykład wysłać „przejętego” wroga na własną misję, w celu zamordowania wrogiego przywódcy.

Wykorzystując pozyskane za pomocą Nemesis informacje, gracz może poznać informacje na temat hierarchii orków i wybrać odpowiednią trasę: skradając się lub stawiając na otwartą konfrontację. Jeśli w odpowiedni sposób pomożemy „przejętemu” wcześniej przeciwnikowi, ten może osłabić silniejszego wroga, nawet kosztem własnego życia.

„Opowieści wykreowane przez graczy znacznie łatwiej zapadają w pamięć” - tłumaczy w rozmowie z Polygonem Michael de Plater, odpowiedzialny za projektowanie gry. „W każdej grze walczymy z masami bezimiennych wrogów i nie chcieliśmy tego powielać, a raczej stworzyć coś interesującego i zaoferować więcej możliwości.”

Middle-earth: Shadow of Mordor zadebiutuje w przyszłym roku na PC, PS3, PS4, X360 i Xbox One.

Zobacz na YouTube

Zobacz także